دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همه آنچه باید از کمپ تمرینی تیم‌ملی در اتریش بدانید

چند روزی است که اردوی تیم‌ملی فوتبال در راه آماده‌سازی برای دیدار حساس مقابل ازبکستان درکشور اتریش برپا شده اما طبق سیاست‌هایی که سرمربی پرتغالی دارد، هیچ‌کس از وضع اردوی ملی‌پوشان باخبر نیست.
کد خبر : 183535
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از شهروند، مخفی‌کاری کی‌روش علامت سوالی را در ذهن رسانه‌ها و مردم ایجاد کرده اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد وضع اردوی ملی‌پوشان ایرانی دراین کشور اروپایی مساعد است و برخلاف برخی اردوهای قبلی امکانات بالایی دراختیار شاگردان کی‌روش قرار گرفته است.


تمرین با ١١ بازیکن
بعد از کش‌‌وقوس‌های فراوان فدراسیون فوتبال توانست یک دیدار تدارکاتی مناسب قبل ازبازی با ازبکستان را برای کی‌روش و شاگردانش برنامه‌ریزی کند. تیم‌ملی فوتبال ایران ١٤ خرداد در پودگوریتسا به مصاف مونته‌نگرو می‌رود و قبل از آن اردوی خود را در اتریش برپا کرده است. با این حال، هیچ‌گونه اطلاعی ازسوی فدراسیون درباره محل برگزاری اردوی تیم‌ملی به بیرون درز نکرده بود. کی‌روش ٢٠ بازیکن را در لیست اردوی اتریش قرار داده بود اما ٤ بازیکن یعنی ساسان انصاری، حامد لک، وحید محمدزاده و کنعانی‌زادگان به دلیل عدم صدور ویزا بعد ازچند روز تمرین درتهران، سفر به اتریش را از دست دادند و با توجه به غیبت لژیونرها در روزهای ابتدایی اردو، چند روزی است که تیم‌ملی با ١١ بازیکن تمرینات خود را سپری می‌کند که ٢نفر از این تعداد بازیکن هم دروازه‌بان هستند.
برپایی اردو در شمال وین
با پیگیری رسانه‌ها درنهایت محل اردوی تیم‌ملی در اتریش مشخص شد. براین اساس، ملی‌پوشان اردوی خود را در هتل ٤ ستاره «ترمه‌لا» در شمال وین برپا کرده‌اند و در کمپی که نزدیک به ١٠دقیقه تا این هتل فاصله دارد، تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. این هتل درمحلی ساکت و به دور از هیاهو واقع شده و به نظر می‌رسد دلیل انتخاب این محل توسط کادرفنی تیم‌ملی نیز همین مسأله بوده است. هتل و محل تمرینات تیم‌ملی در شهر کوچک «لاندرتایا» قرار دارد که درمجموع ٦٢١٠نفر جمعیت دارد و درنزدیکی مرزجمهوری چک واقع شده است. محل تمرین تیم‌ملی ٩٥کیلومتر و درحدود ٦٥ دقیقه با فرودگاه وین فاصله دارد و کمپ محل تمرین تیم‌ملی هم دارای دو زمین اصلی و تمرینی با اندازه مورد تأیید فیفا و چمن طبیعی است.
شیک مثل اتریش
طبق اخباری که از اردوی تیم‌ملی به گوش می‌رسد، هتل تیم‌ملی و محل تمرینات شاگردان کی‌روش بسیار شیک و با امکانات بالاست و کادرفنی و ملی‌پوشان هم از وضع اردویی خود رضایت دارند. به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی تیم‌ملی هم که معمولا از امکاناتی که برای آماده‌سازی تیمش فراهم می‌شود، رضایت ندارد، این‌بار بهانه‌ای برای انتقاد از اردوی تیم‌ملی نخواهد داشت. تصاویری که از اردوی تیم‌ملی منتشر شده، نشان می‌دهد تمرینات دربهترین شرایط آب و هوایی درجریان است و بازیکنان در آرامش خود را برای دیدار با ازبکستان آماده می‌کنند. زمین‌های تمرینی کمپ واقع در شمال وین از کیفیت بالایی برخوردار است و مورد تأیید فیفا قرار گرفته است.
پیش به سوی جام جهانی
با شرایطی که در اردوی تیم‌ملی دیده می‌شود، به نظر می‌رسد تمام شرایط برای شکست ازبکستان درتهران و برپایی جشن صعود مهیاست. برخی لژیونرها مثل علی کریمی و علیرضا جهانبخش امروز و چند بازیکن دیگر هم در روزهای آینده به اردوی تیم‌ملی اضافه می‌شوند تا خود را برای دیدار حساس ٢٢ خرداد آماده کنند. البته اردوی ملی‌پوشان در اتریش تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت و سپس شاگردان کی‌روش راهی پایتخت مونته‌نگرو می‌شوند تا یک دیدار تدارکاتی نسبتا سنگین را ٨روز قبل از بازی حساس با ازبکستان برگزار کنند. مرد پرتغالی فعلا دربرابر حواشی که همیشه در اطراف تیم‌ملی وجود دارد، سکوت کرده و سعی می‌کند با مهم‌دانستن بازی ازبکستان و تشبیه آن به فینال جام‌جهانی ذهن بازیکنان را آماده بازی با ازبکستان کند. البته بعد از پایان اردوی اتریش بازیکنان استقلال و پرسپولیس هم در تهران به سایر ملی‌پوشان اضافه می‌شوند و آنجاست که کی‌روش کار سختی برای انتخاب ٢٣ بازیکن نهایی تیمش جهت رویارویی با ازبکستان خواهد داشت. باید دید اولین اظهارنظر سرمربی پرتغالی بعد از اردوی اتریش چه خواهد بود و آیا او به شرایط این اردو اشاره خواهد کرد یا سراغ مسائل دیگری می‌رود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته