دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1396 - 15:41

توضیح وزارت بهداشت درباره دفن متفاوت قربانی تب کریمه کنگو در اصفهان

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: آنچه که مربوط به دفن یک مورد فوت شده درعمق سه متری و با شرایط خاص در فضای مجازی منتشر شده به دلیل اطمینان از کنترل بیماری بوده است.
کد خبر : 183468

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در خصوص شیوع تب کریمه کنگو در کشور، گفت: از سال 1377 که اولین مورد بیماری در کشور دیده شد یعنی بیست سال است که این بیمارى رصد مى‌شود و داروی این بیماری در کشور وجود دارد و تمام بیماران به صورت رایگان درمان مى‌شوند.
دکتر حریرچی گفت: موارد اخیر به جز یک مورد که ناشى از بى‌احتیاطى در کشتارگاه بوده است، مشکل دیگرى وجود نداشته و تمام افرادى که در آن کشتارگاه بودند به صورت رایگان درمان شدند.
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: مردم باید از گوشت‌هایى که از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه مى‌شود استفاده کنند و از خرید گوشت ذبح شده به طور مستقیم خوددارى کنند.
وی یادآور شد: این بیمارى از طریق گزش کنه و آلودگى از طریق لاشه خونى منتقل مى‌شود و در شرایط بیمارستانى نیز ممکن است از طریق فرد مبتلا به مراقبت کننده منتقل شود.
حریرچی گفت: آنچه که مربوط به دفن یک مورد فوت شده درعمق سه متری و با شرایط خاص در فضای مجازی منتشر شده به دلیل اطمینان از کنترل بیماری بوده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: موارد مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در جهان 30 درصد و در کشور ما 15 درصد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته