دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1396 - 15:59
نشست خبری رئیس سازمان نظام پزشکی (3):

مطالبات جامعه پزشکی از رئیس جمهور/ واکنش زالی به نامزدی‌اش برای وزارت بهداشت

رئیس کل سازمان نظام پزشکی مطالبات جامعه پزشکی از رئیس جمهور را عنوان کرد و گفت: برای نامزدی به عنوان وزیر بهداشت با بنده صحبتی صورت نگرفته و برنامه‌ای نیز برای این موضوع ندارم.
کد خبر : 183446

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری با خبرنگاران به مطالبات جامعه پزشکی از رئیس جمهور دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم مانند دولت یازدهم حوزه سلامت را جزو اولویت‌ها قرار داده و توجه به این حوزه استمرار داشته باشد. همچنین توجه به جامعه پزشکی و حفظ کرامت آنها در دولت دوازدهم به طور جدی دنبال شود زیرا جامعه پزشکی در سراسر کشور تلاش می‌کند و حفظ کرامت آنها برای ما مهم است. این در حالی است که پزشکان بیش از یک سال است مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.


وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه پزشکی به دستگاه‌های اجرایی دولت برمی‌گردد که البته خیلی پیچیده و مشکل هم نیستند، افزود: اگر عزم جدی وجود داشته باشد، بسیاری از این مشکلات حل و فصل خواهد شد. از جمله این موارد مالیات پزشکان است. پزشکان یکی از گروه‌های اجتماعی متعامل هستند، امیدوارم رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دستور دهند که زمینه تعامل با پزشکان فراهم شود.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مورد بیمه‌ها نیز یادآور شد: تمام موضوع بیمه‌ها در اختیار دکتر روحانی نیست و بخشی از آن به مجلس بازمی‌گردد. همانطور که مشاهده کردیم، انتقال شورای عالی بیمه در مجلس رای نیاورد. اما مصلحت عمومی بر آن است که دولت دوازدهم از منظر کارشناسی به فکر تجمیع و چابک‌سازی بیمه‌ها، خرید راهبردی خدمات و استفاده از مقوله‌های پیشگیری و کاهش هزینه‌های جنبی بیمه‌ها و همچنین افزایش کیفیت خدمات و بسته‌های تحت پوشش بیمه‌ها باشد.


رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر نامزدی برای جایگاه وزیر بهداشت در دولت دوازدهم نیز گفت: با بنده نه برای چنین جایگاهی صحبت شده است و نه برنامه‌ای برای چنین جایگاهی دارم، زیرا هنوز برای حضور مجدد در سازمان نظام پزشکی کشور در دوره بعدی نیز به تصمیم نهایی نرسیده‌ام.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب