دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهار معنویت در «بر آستان جانان»

بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگسرای فردوس، از برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با شعار محوری بهار معنویت در مراکز فرهنگی هنری این منطقه خبر داد.
کد خبر : 183431

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری این منطقه با تبریک فرا رسیدن ماه مهربانی گفت: با توجه به جایگاه والای ماه مبارک رمضان در مبانی دینی و اعتقادی ما و نقش آن در تقویت روحیه ی بندگی پروردگار متعال و همبستگی درراستای بهره مندی هرچه بیشتر از فیوضات این ماه و ایجاد شور و نشاط معنوی بین شهروندان، این مدیریت اقدام به طراحی برنامه های ویژه ی ماه مبارک رمضان با عنوان بر آستان جانان برای اجرای در سطح مراکز تابعه خود با شعار بهار معنویت کرده است؛ امید داریم با بهره مندی از برکات و نعمات الهی در این ماه، بیش از پیش موجب بالندگی معنوی شهروندان منطقه 5 در ماه مهربانی باشیم.


وی اجرای برنامه های ایستگاهی در محل نماز جمعه کن را از برنامه های متمرکز سازمانی این منطقه برشمرد و عنوان کرد: برنامه های ایستگاهی با محوریت کودکان و نوجوانان همراه با توزیع محصولات از اهم برنامه های این منطقه در ماه مبارک رمضان است که با مشارکت و همکاری مدیریت محصولات، بسیج و ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در محل نماز پرفیض جمعه کن طی روزهای آدینه این ماه برگزار خواهد شد.


پورمند در ادامه با اشاره به برگزاری چندین مسابقه کتابخوانی گفت: برای انتقال مفاهیم والا و آموزه های دینی و اخلاقی ماه مبارک رمضان با تأسی از آیات قرآنی و بهره گیری از احادیث و هم چنین مروری بر زندگی گهربار ائمه اطهار(ع)، اقدام به طراحی و برگزاری چندین مسابقه کتابخوانی در سطح منطقه 5 کرده ایم که از جمله آنها می توان به مسابقه کتابخوانی "فروغ ولایت" با موضوع فرازهایی از زندگی حضرت علی (ع) از کتابی با همین عنوان، مسابقه کتابخوانی "بهار رحمت"، مسابقه کتابخوانی "آیات زندگی" و مسابقه کتابخوانی" باغ بهشت" ویژه روزه اولی ها نام برد.


وی در تکمیل این بخش تصریح کرد: برنامه "پیام کتابخانه" را با هدف تولید محتوای مناسب و مفید ویژه ی فضای مجازی با بهره مندی از احادیث و توصیه های ائمه اطهار (ع) در راستای ترویج فضائل معنوی ماه مبارک رمضان طراحی کرده ایم.


مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 به برنامه های ادبی منطقه در این ماه اشاره کرد و توضیح داد: محافل ادبی هم چون انجمن ققنوس و انجمن شعر و ترانه با حضور شاعران و ترانه سرایان نام آشنای کشور به خوانش و نقد و بررسی اشعاری با موضوع و محتوای رمضان می پردازند؛ برنامه "کتاب بر بالین" نیز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتابخوانی، در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای بیماران و همراهان آنها اجرا می شود.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت و فضیلت والای قرائت قرآن در ماه بهار معنویت افزود: ویژه برنامه "دوشنبه های قرآنی" در قالب برگزاری محافل انس با کلام الله مجید در مساجد شاخص منطقه و هم چنین محافل معنوی جزء خوانی و نیز قرائت ادعیه های این ماه تحت عنوان "همدلی در بهار تقرب" برگزار می شود.


پورمند با ابراز رضایت از استقبال و مشارکت شهروندان منطقه 5 در برنامه های مراکز، از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این ماه خبر داد و گفت: "روزه داران کوچک" وبژه برنامه روزه اولی ها، نشست موضوعی "حرف های فیروزه ای" به منظور ترجمه و تفسیر کتاب گهربار نهج البلاغه اثر علامه محمدتقی جعفری(ره)، نشست تغذیه سالم در ماه صیام تحت عنوان "راز سلامتی"، سلسله جلسات موضوعی ترجمه و تفسیر ادعیه ماه رمضان با حضور کارشناسان خبره در این حوزه، برپایی نمایشگاه های مناسبتی مختلف از آثار خوشنویسی، نقاشیخط، عکس و ... در نگارخانه های تحت پوشش، برپایی نمایشگاه و بازارچه خیریه به نفع نیازمندان و ایتام و ... از جمله این برنامه ها است.


مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 با اشاره به اهمیت و فضیلت تدارک افطاری برای روزه داران در جهت غنی شدن روابط انسانی و تحکیم فرهنگ احسان و نیکوکاری در ماه بهار معنویت گفت: "هلال رحمت و احسان " و " ضیافت الهی" عنوان دو برنامه دیگر این منطقه است که با افطاری ساده، میزبان شهروندان مومن و روزه دار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته