آثار برگزیده کمپین سبک زندگی قرآنی رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم، درباره پیشینه ایجاد کمپین سبک زندگی قرآنی گفت: «در امتداد مسابقات بینالمللی قرآن کریم، گفتیم چه خوب اکه فضای کشور را قرآنی نگه داریم؛ خصوصا در ماه رمضان که ماه نزول قرآن است و توصیه شده که در این ماه بیشتر با قران انس داشته باشیم.»
ترویج سبک زندگی قرآن تکلیف تمام دستگاههاست
وی افزود: «در این راستا، کارگروههایی تشکیل شد که مطالبی از قرآن را استخراج کنند و در ادامه کار تصویرسازی و طراحی تابلوها انجام شد که در سراسر کشور در معرض نمایش عموم مردم قرار بگیرد.»
محمدی ضمن بیان اینکه مسئولیت اجرای این طرح در تهران با سازمان زیباسازی شهر تهران بوده، درباره نصب تابلوها در اقصی نقاط کشور توضیح داد: «به ادارههای اوقاف سراسر کشور ابلاغ شده تا با مسئولان شهری خود نسبت به در اختیار گرفتن و نصب تابلوهای این کمپین، اقدام کنند که در حد امکان، این امر اتفاق افتاده است.»
وی تاکید کرد: «وظیفه ما این است که فضای کشور را قرآنی و سبک زندگی جامعه را قرآنی کنیم. پایه سبک زندگی، قرآن است و همه دستگاهها و سازمانها نسبت به ترویج این سبک، تکلیف دارند.»
رئیس سازمان اوقاف اظهار داشت: «این قدم، قدم اول است و امیدواریم تمام دستگاههای در این مسیر ما را یاری کنند؛ ما هر چه داریم از قرآن است و انس با قرآن تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ما را حل میکند.»
800 بیلبورد در تهران در اختیار کمپین
عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در ادامه این نشست، گفت: «دو سوم سازههای تبلیغاتی در شهر تهران، به این کمپین اختصاص یافته تا پیانهای قرآنی به صورت شهروند پسند و مناسب با درک همه اقشار، بر آنها درج شود.»
مدیرعامل سازمان زیباسازی افزود: در این کارگاه ۳روزه با پالایش جملات قرآنی و دعوت از اساتید برتر این رشته حدود ۲۵۰ اثر هنری خلق گردید که ۵۵ اثر برگزیده آن در ماه مبارک رمضان اکران شد. در همین راستا سازه های متنوعی در عرشه پل ها، بیلبوردها وپرتابل ها در سراسر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به اکران در آمد تا شاهد اثرگذاری فراوان تبلیغات شهری در این مسابقات باشیم.
وی ضمن بیان اینکه در برخی از تصاویر با هدف تاثیرگذاری بیشتر از کاریکاتور استفاده شده است، افزود: «لاز میان آثار ارائه شده، مجموعا 100 طرح برای این کمپین انتخاب شد که در تهران، روی 800 سازه تبلیغاتی نصب کردیم.»
علیزاده درباره طرح نگارخانهای به وسعت یک شهر که در سالهای گذشته در اردیبهشتماه برگزار میشد نیز توضیح داد: «دبیرخانه آن کمپین مشغول انتخاب زمانی مناسب است؛ چراکه سال قمری باعث تداخل در برنامهها میشود و به دلیل فرارسیدن ماه مبارک رمضان، آن طرح به تعویق افتاده است.»
در پایان این آیین، آثار برگزیده کمپین سبک زندگی قرآنی رونمایی شد و مسئولان حاضر در برنامه، از نمایشگاهی که تمام طرحهای مصوب در این کمپین را شامل میشد، بازدید کردند.
انتهای پیام/