دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1396 - 12:33

هشدار آمریکا به «گروه‌های ایرانی» حاضر در سوریه!

فعالان سوری امروز (دوشنبه) گفتند هواپیماهای وابسته به ائتلاف بین‌‌المللی به رهبری آمریکا اعلامیه‌هایی را در برخی نقاط سوریه پخش کرده‌اند که در آن نسبت به ادامه پیشروی نیروهای گروه‌های وابسته به ایران و نظام سوریه به سمت گذرگاه مرزی التنف هشدار داده شده است.
کد خبر : 183345

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، در این اعلامیه‌ها به نیروهای «گروه‌های وابسته به ایران» و نظام سوریه هشدار داده شده که از 55 کیلومتری پایگاه نظامی التنف خارج شوند. در این منطقه نیروهای ویژه آمریکا فعالیت می‌کنند و مبارزان ارتش آزاد سوریه آموزش می‌بینند.


به گفته فعالان سوری، این اعلامیه‌های هشدارآمیز به‌دنبال ادامه پیشروی «نیروهای نظام سوریه و گروه‌های ایرانی» به سوی مناطق بیابانی سوریه و تسلطشان بر نقاط راهبردی‌ای در محور دمشق-بغداد منتشر شده است.


18 می (28 اردیبهشت) ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا اعلام کرد نیروهای حامی نظام سوریه را در صورت پیشروی به سوی منطقه کاهش تنش واقع در شمال غربی پایگاه نظامی التنف هدف قرار می‌دهد.


مسئولان امریکایی در آن زمان اعلام کردند ارتش آمریکا به گروه‌های مسلح مورد حمایت نظام سوریه که تهدیدی علیه معارضان سوری مورد حمایت آمریکا به‌شمار روند حمله هوایی خواهد کرد.


به گزارش آنا، این گزارش در حالی منتشر شده است که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه نیروی عملیاتی ایرانی در سوریه حضور ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته