دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1396 - 09:32
سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌وگو با آنا؛

عدالت اسلامی در بازی‌های کشورهای اسلامی دیده نشد/ آذربایجانی ها برای یک مدال خوشرنگ‌تر با نام اسلام بازی کردند

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: اصول و مقررات لازم در آذربایجان رعایت نشد و ما به‌هیچ‌عنوان عدالت اسلامی را در بازی‌های کشورهای اسلامی ندیدیم.
کد خبر : 183318

محمدشروین اسبقیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره زمان دقیق برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک گفت: «ما پس از آنکه مدارک افرادی که ثبت‌نام کرده بودند را در اختیار وزارت ورزش قرار دادیم، منتظر شدیم تا کمیسیون توسعه و قهرمانی حرفه‌ای وزارت ورزش مدارک یکایک متقاضیان را بررسی کند و تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک را مشخص کند. زمان دقیقی به ما اعلام نشده ولی آنچه از شواهد و قرائن پیداست مجمع انتخاباتی پس از پایان ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.»


وی درباره شکایت فدراسیون ژیمناستیک از برگزار کنندگان بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: «اگر ما این اعتراض را نمی‌کردیم اجحاف بزرگی در حق ملی‌پوشان ژیمناستیک مرتکب شده بودیم. در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی که به میزبانی کشور آذربایجان برگزار شد سعیدرضا کیخا قهرمان با اخلاق کشورمان به راحتی از کسب مدال طلا برابر حریف آذربایجانی محروم شد و در حالی که در اجرای حرکات بهتر از حریف بود اما به او مدال نقره داده شد.»


سرپرست فدراسیون ژیمناستیک افزود: «در قسمت دارحلقه هم هادی خناری‌نژاد خیلی بهتر از نماینده آذربایجان بود اما نقره به نماینده کشور میزبان داده شد و خناری‌نژاد برنز گرفت. همان‌جا کادرفنی بلافاصله اعتراض خود را به تیم‌ داوری مطرح کرد اما ترتیب اثری داده نشد. به همین خاطر در نشستی که پس از بازی‌ها با ملی‌پوشان و مربیان تیم ملی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برای جلوگیری از خورده شدن حق ملی‌پوشان ایران به FIG فدراسیون جهانی ژیمناستیک رسما شکایت کنیم چرا که اصول و مقررات لازم در آذربایجان رعایت نشد و ما به‌هیچ‌عنوان عدالت اسلامی را در بازی‌های کشورهای اسلامی ندیدیم. این بازی‌ها براساس منشور بازی‌های المپیک است و حتی اگر مدال ما برنگردد باید خبرسازی خوبی در سطح جهان شود تا آذربایجانی ها بدانند نباید برای یک مدال خوشرنگ با نام اسلام بازی کنند.»


او خاطرنشان کرد: «حقانیت و شایستگی ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ثابت شد. ما نتایج به مراتب بهتری را در حضور کشورهای ژاپن، چین و کره‌جنوبی که در جهان نام و آوازه‌ای دارند به دست آوردیم. سعید رضا کیخا موفق شد پس از دو نماینده چین به مدال برنز برسد و بسیاری از بچه‌ها تا یکقدمی مدال پیش رفتند. تیم جوانان ما هم فینالیست شد و در رتبه پنجم ایستاد در حالی که در دوره قبلی آنها پایین‌تر از دهم شده بودند.»


وی تاکید کرد: «وقتی ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا دارند ما به این باور رسیده‌ایم که می‌توانیم در المپیک 2020 توکیو سهمیه به دست آوریم و برای همین اردوهای تیم‌های ملی دامنه‌دارتر از گذشته دنبال می‌شود. سعی می‌کنیم تا امکانات بهتری را برای ملی‌پوشان فراهم کنیم و پس از انتخاب رئیس فدراسیون هم قطعا توجه بیشتری از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ژیمناست می‌شود که در ارتقای فنی بچه‌های ملی‌پوش موثر خواهد بود.»


اسبقیان یادآور شد: «هدف اصلی بچه‌های ژیمناستیک کسب مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتاست و بعد از آن گام بعدی ما رسیدن به سهمیه المپیک حتی اگر شده این سهمیه وایلدکارت باشد. ما به‌دنبال این خواهیم بود که حتی سهمیه مستقیم المپیک توکیو را بگیریم. البته هدف بعدی ژیمناستیک حضور بیش از یک نماینده آن هم با سهمیه مستقیم در بازی‌های المپیک 2024 رم است. موفقیت‌های اخیر ما را به این باور رسانده که کسب مدال المپیک نهایتا در دوره بعدی میسر است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته