دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1396 - 10:01

تکذیب شایعه زخمی شدن رهبر حشد الشعبی/ مهندس: در 25 کیلومتری مرزهای سوریه هستیم

منابع آگاه در حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق شایعات را درباره زخمی شدن معاون رئیس حشد الشعبی تکذیب کردند.
کد خبر : 183267

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، به‌دنبال انتشار خبر زخمی شدن ابو مهدی مهندس در یکی از عملیات‌های موصل، منابع آگاه در حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق صحت این اخبار را تکذیب کردند.


این منابع افزودند: «ابو مهدی مهندس در سلامتی کامل به‌سر می‌برد و به‌طور مستقیم بر عملیات نظامی نظارت دارد.»


به‌دنبال این اظهارات شبکه خبری الاعلام الحربی فایلی ویدئویی را منتشر کرد که در آن ابو مهدی مهندس در سلامتی کامل گفت که نیروهایش در حدود 25 کیلومتری مرزهای سوریه هستند.


وی گفت: «زخمی شدن و شهادت در مسلک ما، موضوعی عادی است و من وعده می‌دهم که داعش به‌زودی نابود شود.»


ادامه پیشروی نیروهای حشد الشعبی


از سوی دیگر خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد: «نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق اعلام کردند با پیشروی این نیروها به سمت مرزهای سوریه، گروه داعش در تعدادی از روستاهای ایزدی در منطقه جبل سنجار واقع در غرب موصل مجبور به عقب‌نشینی شده است.»


طبق این گزارش، نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق اعلام کردند روستای کوجو ازجمله روستاهای ایزدی آزاد شده است که در سال 2014 به کنترل داعش درآمده بود. داعش تاکنون صدها زن ایزدی را ازجمله نادیا مراد و لمیاء حاجی بشار از این روستا ربوده‌اند. این دو زن ایزدی حائز رتبه دریافت جایزه آزادی فکر ساخاروف از سوی اتحادیه اروپا شده بودند.


همچنین حشد الشعبی اعلام کرد که توانستند بر ناحیه قحطانیه از توابع شهرک بعاج (36 کیلومتری مرزهای سوریه) مسلط شوند و چندین مجتمع مسکونی را در غرب قحطانیه آزاد کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته