دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1396 - 15:08

چگونگی پذیرش در رشته‌های چهل‌و‌چهارمین آزمون دستیار تخصصی پزشکی اعلام شد

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای نحوه ویرایش اطلاعات و تکمیل مدارک و چگونگی پذیرش در برخی از رشته‌ها در چهل‌و‌چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی را اعلام کرد.
کد خبر : 183141

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارنامه علمی شامل 5 زیر گروه اصلی از فردا بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به نشانی www.sanjeshp.ir قرار می‌گیرد و داوطلبان می توانند از ساعت 14 فردا دوشنبه 8 تا ساعت 24 روز چهارشنبه 10 خرداد به سایت سنجش آموزش پزشکی مراجعه و سهمیه مورد نظر خود را در فرم ثبت‌نام ویرایش و همزمان مدارک مورد نیاز برای سهمیه را ارسال کنند. داوطلبان می‌توانند با مطالعه ضوابط و شرایط لازم برای پذیرش به صورت پزشک پژوهشگر و با توجه به جدول مراکز پذیرش‌کننده، این سهمیه را انتخاب و مدارک مورد نیاز را نیز ارسال کنند.


در این دوره پذیرش در رشته تخصصی پزشکی اجتماعی صرفا برای مستخدمین (اعم از هیات علمی و یا کارمند) به صورت قراردادی، پیمانی، رسمی، که در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و توابع آن یا سایر سازمان‌های مرتبط با نظام ارایه خدمات سلامت به مشاغل مدیریتی، بهداشتی یا درمانی تصدی دارند یا افرادی که به صورت بورسیه از سوی دانشگاه‌ها یا سازمان‌ها پذیرفته شوند و قبل از ثبت‌نام مستندات مربوطه در این زمینه را ارائه کنند، صورت می‌گیرد. این گروه از متقاضیان باید نامه‌ای از سوی ریاست دانشگاه یا سازمان مربوطه برای پذیرش در این رشته در زمان مقرر به دبیرخانه شورای تخصصی معرفی کرده باشند و داوطلبان باید آن نامه را اسکن و همراه مدراک خود ارسال کنند.


در این دوره پذیرش در رشته تخصصی پزشکی قانونی صرفا به صورت بورسیه سازمان مذکور صورت می‌گیرد و افراد متقاضی پذیرش در این رشته باید به سازمان پزشکی مراجعه و از شرایط پذیرش به عنوان بورسیه آن سازمان مطلع شوند.


همچنین نام رشته تخصصی «پرتودرمانی» به «رادیوانکولوژی» تغییر پیدا کرده است و طول دوره رشته نیز 5 سال تعیین شده است. براساس تصمیمات گرفته شده، در رشته‌های روان‌پزشکی و زنان و زایمان و پزشک خانواده برای پذیرش مصاحبه انجام می‌شود که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، محل‌ها اعلام می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته