دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در طرح ضیافت اندیشه اساتید واحد کرمان

حجت‌الاسلام انصاریان: فلسفه زندگی انسان‌ها خودسازی و تقرب به خداوند است

ششمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان آغاز به کار کرد. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در این طرح تاکید کرد که در استفاده حداکثری از ماه رمضان بکوشیم.
کد خبر : 183104

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، حجت الاسلام دکتر حمید انصاریان در مراسم افتتاحیه ششمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید واحد کرمان اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی طلایی برای خودسازی و ارتقای معنوی افراد است.


انصاریان افزود: ضعف برنامه ریزی های ما در ماه مبارک رمضان از بین می رود چراکه در این ماه باید از خیلی امور دوری کرد و این برنامه ریزی ها تاثیر عمیقی بر شخص و روابط اجتماعی وی دارد.


وی با دعوت اساتید به مطالعه کتاب نهج البلاغه گفت: شب های قدر با شهادت امام علی(ع) گره خورده است و این مهم ما را با ولایتمداری پیوند می دهد و این شبها فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با شخصیت این امام بزرگوار است.



انصاریان رمضان را ماه بخشش گناهان و تطهیر قلوب دانست و تصریح کرد: فرصت آشتی و آشنایی با خداوند در شب های ماه رمضان و بخصوص شب های قدر را نباید از دست داد و دعاهای مخصوص این ماه مبارک فرصت تغییر دیدگاه های فردی، اجتماعی، اخلاقی و حتی سیاسی ما را فراهم می کند.


این استاد اخلاق با بیان اینکه خیلی از بزرگان احیای شب های ماه رمضان را در برنامه خود دارند، خاطرنشان کرد:همه ما باید در استفاده حداکثری از زمان و مدیریت آن در ماه رمضان و قرائت قرآن در این زمان طلایی، نهایت تلاش را داشته باشیم.


انصاریان با بیان این موضوع که دنیا اصالت ندارد با تمام وجود به فکر آخرت و قرارگاه نهایی خود باشیم، تصریح کرد: در شب قدر همه حسنات با ضریب هزار برابر محاسبه می شوند و این موضوع نباید به راحتی نادیده گرفته شود و از دست برود.



وی گفت: فلسفه زندگی انسان ها خودسازی و تقرب به خداوند است و الگوهای ماه رمضان می تواند تمرینی برای یاد آوری این موضوع باشد و اساتید و معلمان بعنوان یک الگو باید در تربیت خانواده و دانشجویان را در این ماه بکوشند.


انصاریان عنوان کرد: ششمین دوره طرح ضیافت اساتید با همکاری بسیار خوب مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در حال برگزاری است وبا توجه حضور اساتید برتر کشور، امیدواریم شاهد استفاده حداکثری اساتید از این طرح معنوی باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته