دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1396 - 02:09
دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

استقلال در اندیشه برپایی جشن صعود در العین/ سودآبی‌ها از بازی انتحاری حریف اماراتی

تیم فوتبال استقلال امشب در شرایطی در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین می‌ود که با یک تساوی هم می ‌تواند به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کند.
کد خبر : 183085

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در آغاز دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 23:15 امشب استقلال به مصاف العین امارات می‌رود تا بتواند در صورت کسب نتیجه موردنظر جشن صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا را برگزار کند. آبی‌پوشان ایران بازی رفت را یک بر صفر برده‌اند و شرایط بهتری از حریف اماراتی خود دارند.


شاگردان منصوریان در بازی رفت نمایش دلچسبی نداشتند و اگر مدافع العین اشتباه نمی‌کرد و ضربه پنالتی را در اختیار کاوه رضایی نمی‌گذاشت بدون تردید استقلال بدون اندوخته به دیدار العین می‌رفت. آبی‌پوشان ایران در بازی رفت موقعیت خاصی برای گلزنی خلق نکردند و در مقابل هم العینی ها که برای کسب مساوی بدون گل آمده بودند هم بخت آنچنانی برای گلزنی نداشت. به هر صورت شرایط بازی برگشت کاملا متفاوت با بازی رفت است. نماینده اماراتی‌ها که یک گل عقب است همه تلاشش را می‌کند تا برنده شود و مجوز صعود را دریافت کند.


العین یکی از تیم‌های پرطرفدار فوتبال امارات است که از حمایت هواداران خود بهره می‌برد و قطعا امشب ورزشگاه «بن زاید» مملو از تماشاگران اماراتی است که جو ورزشگاه را به سود نماینده کشورشان خواهند کرد. العین دو بازیکن تاثیرگذار دارد که از یکی از آنها در بازی رفت استفاده نکرد. «ناصر الشمرانی» که پیش از این بازیکن سال آسیا شده بود به خاطر ملیت عربستانی که داشت به ایران نیامد اما در بازی امشب در خط حمله العین بازی می‌کند. حریف اماراتی استقلال «عمر عبدالرحمن» را هم در اختیار دارد که در بازی رفت نتوانست اثربخش باشد اما به طور حتم در دیداری که تیمش میل زیادی به هجوم دارد، بازی‌سازی همیشگی خود را انجام خواهد داد و می‌تواند برای استقلال این موضوع خیلی خطرناک باشد.


اما استقلال که دربازی رفت بدون امید ابراهیمی، وریا غفوری، علی قربانی، جابر انصاری و امید نورافکن به مصاف العین رفت در این بازی می‌تواند از همه توان خود برای صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا استفاده کند و تنها غایب آبی‌پوشان فرشید اسماعیلی است که در بازی رفت با یک حرکت بچه‌گانه و اشتباه مسلم داور اخراج شد. بنابراین استقلال مشکل خاصی برای بازی با العین ندارد و می‌تواند برابر نماینده متمول اماراتی مجوز صعود را به دست آورد. هر چند تیم اماراتی جوسازی رسانه‌ای زیادی انجام داده تا بتواند بازی را در خارج از زمین ببرد اما نماینده آبی‌پوش ایران برای صعود تنها به اتفاقات داخل زمین تمرکز دارد.


تیم منصوریان به طور حتم با اندیشه دفاعی وارد زمین می‌شود و با کنترل حملات حریف به دنبال استفاده از ضد حملات است؛ جایی که سرعت محسن کریمی، مجتبی حقدوست و بهنام برزای می‌تواند عامل باز شدن دروازه العین شود. استقلال اگر بتواند گل اول مسابقه را وارد دروازه العین کند بدون تردید گام بلندی برای صعود به دور بعد برداشته است.بدون شک حذف العین و رسیدن استقلال به جمع 8 تیم برتر آسیا از لحاظ روحی شرایط را برای دیگر نمایندگان ایران به خصوص پرسپولیس مساعد خواهد کرد.


در دیگر دیدار این مرحله دوشنبه ۸ خرداد الاهلی امارات از ساعت ۲۳:۳۰ میزبان الاهلی عربستان است. دیدار رفت دو تیم در عربستان به تساوی یک بر یک انجامیده بود.


برنامه دور برگشت مرحله یک هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:


دوشنبه 8 خرداد


العین امارات - استقلال، ساعت 23:15


الاهلی امارات - الاهلی عربستان، ساعت 23:30


سه‌شنبه 9 خرداد


کاوازاکی - میوآنگتونگ یونایتد، ساعت 14:30


کاشیما آنتلرز - گوانگژو چین، ساعت 14:30


لخویا قطر - پرسپولیس، ساعت 23:30


چهارشنبه 10 خرداد


الهلال عربستان - استقلال خوزستان، ساعت 00:00


اوراوارد - ججو یونایتد، ساعت 15


جیانگسو - شانگهای SIPG، ساعت 16:30


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته