دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1396 - 11:45
مدیرعامل شرکت ملی نفت خبر داد:‌

امضای دو قرارداد جدید نفتی تا پایان تابستان

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای دو قرارداد نفتی تا پایان تابستان خبر داد و گفت:‌ نمی توان انتظار داشت در این فرصت قراردادهای بیشتری را به امضا برسانیم.
کد خبر : 183026

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا گفت:‌برای رسیدن به قراردادهای جدید نفتی،‌ لیست آخرین دعوتنامه را برای شرکت های نفتی بین المللی ارسال خواهیم کرد.


وی افزود:‌ در گام بعدی شرکت‌هایی که آماده و علاقه مند به شرکت در مناقصه آزادگان هستند اعلام آمادگی می کنند تا اسناد لازم در اختیار آنها قرار گیرد.


کاردر با بیان اینکه بسیاری از این شرکت ها که خواهان توسعه آزادگان هستند،‌پیش از این نیز مطالعات مهندسی را در این زمینه انجام داده اند،‌ادامه داد:‌ توتال، شل، اینپکس ژاپن، سی ان پی سی چین و ... از جمله این شرکت ها به شمار می روند.


معاون وزیر نفت تاکید کرد:‌با انجام مطالعات مهندسی، هر کدام از این شرکت ها پروپوزال خود را برای مناقصه ارائه خواهند کرد.


وی در خصوص شرکت های E&P (شرکت های اکتشاف و تولید) ایرانی و خارجی نیز گفت: اکنون در حال بازنگری هستیم تا علاوه بر آنکه تعدادی شرکت ایرانی به لیست مورد تایید شرکت ملی نفت اضافه شود،‌ برخی شرکت های خارجی که در لیست 29 تایی نبودند نیز امکان حضور در پروژه های نفتی ایران را داشته باشند و از همین رو ممکن است نام دو یا سه شرکت اضافه شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب