دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پرویزیان :

هزینه‌کردن درآمدهای نفتی باید فراموش شود/ تغییر رویکرد سازمان امور مالیاتی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت‌ها با تمرکز بر درآمدزایی از محل فروش نفت و فرآورده‌های آن، نباید ثروت نسل‌های آینده را امروز هزینه کنند بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق چتر مالیاتی را به گونه‌ای وسعت دهد که پوشش هزینه‌های جاری دولت از این محل تامین شود.
کد خبر : 182959

کوروش پرویزیان، عضو کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق بازرگانی تهران در ارزیابی چگونگی اخذ مالیات از واحدهای تولیدی به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی نسبت به تولید در مقایسه با دوره‌های گذشته تغییرات بسیاری را پیدا کرده و امروز این سازمان آماده شنیدن نظرات بخش‌خصوصی و اعمال تغییر و اصلاح برخی قوانین به نفع تولید است.


وی ادامه داد: در واقع زمانی که اخذ مالیات از بنگاه های اقتصادی شفافیت لازم را پیدا کند نتایج روشنی همچون کاهش فشارهای مالیاتی از دوش بخش تولید و افزایش پایه‌های مالیاتی را در بر خواهد داشت.


این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده، گامی روبه‌جلو در اخذ مالیات‌هاست، تاکید کرد: این نوع از دریافت مالیات،‌ در حقیقت بار مالیاتی را از دوش تولیدکننده برداشته و آن را به مصرف‌کننده نهایی مرتبط می‌کند


مدیرعامل بانک پارسیان گفت: دولت‌ها با تمرکز بر درآمدزایی از محل فروش نفت و فرآورده‌های آن، نباید ثروت نسل‌های آینده را امروز هزینه کنند بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق چتر مالیاتی را بگونه‌ای وسعت دهد که پوشش هزینه‌های جاری دولت از این محل تامین شود.


وی اضافه کرد: طبق قوانین برنامه‌های توسعه‌ای کشور، درآمدهای نفتی باید به صندوق توسعه ملی تزریق و از این مسیر سرمایه‌گذاری‌‌های مناسبی برای تجهیز و ساخت زیرساخت‌های کشور صورت بگیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته