دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 11:10

مقام نخست تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در مسابقات آب‌شیرین‌کن‌های خورشیدی

نخستین دوره مسابقات آب‌شیرین‌کن‌های خورشیدی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور ۳۱ تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی به مقام نخست رسید.
کد خبر : 18294

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشجوی کار‌شناسی ارشد رشته مکانیک و کاپیتان تیم مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: مسابقات آب‌شیرین‌کن خورشیدی برای نخستین بار است که در کشور برگزار می‌شود و تیم‌های شرکت‌کننده طرح‌های خود را در قالب دفاعیه به دبیرخانه مسابقات ارسال کردند که پس از بررسی طرح‌های ارائه‌شده در ‌‌نهایت ۳۱ تیم به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.


مهدی نوروزی درباره روند برگزاری این مسابقات گفت: به هر یک از تیم‌ها ۲۰ لیتر آب که در هر لیتر ۱۵ گرم نمک وجود داشت داده می‌شود و تیم‌ها باید از طریق دستگاه‌های خود، آب شیرین قابل خوردن را تولید کنند. این مرحله از طریق داوران مسابقه ارزیابی می‌شود و تیم‌های برگزیده انتخاب می‌شوند. این مسابقات ملی است و دانشجویان مقاطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های مختلف کشور در آن حضور داشتند.


وی یادآور شد: هدف از برگزاری این مسابقات ساخت آب‌شیرین‌کن قابل حمل است که قابلیت تولید آب مورد نیاز برای مصرف روزانه یک نفر را داشته باشد و به طور کامل با انرژی خورشیدی کار کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته