دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1396 - 14:43

روزنامه الرای کویت مدعی شد: پیام جدید آمریکا برای ایران

رسانه‌های خبری آمریکا گزارش کردند واشنگتن پیام تهدیدآمیزی را به تهران رسانده است مبنی بر اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران سربازان آمریکایی را در عراق و سوریه هدف قرار دهد، آمریکا پایگاه‌های نظامی داخل ایران را هدف حمله قرار خواهد داد.
کد خبر : 182796

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری الرای، منابع آمریکایی گفتند پیام واشنگتن به تهران از سوی افسران روس منتقل شده است، افسرانی که در جلسات میان افسران آمریکا و روسیه در راستای هماهنگی برای مشخص کردن مکان‌های عملیات نظامی‌شان در داخل سوریه برگزار می‌شد، شرکت داشتند.


ژنرال مارتین دمپسی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشتر در جلسه استماع کنگره آمریکا مدعی شده بود ایران مسئول کشته شدن هزار نفر از مجموع چهار هزار سرباز آمریکایی موجود در عراق است.


الرای گزارش کرد: «در دوره باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روابط میان تهران و واشنگتن بهبود یافت تا جایی که شبهه ائتلاف نظامی میان آن‌ها در جنگ علیه داعش به‌وجود آمده بود.»


روزنامه وال استریت ژورنال سال گذشته در گزارش مفصلی نوشته بود مستشاران نظامی آمریکا در عراق مستقر شده‌اند و برخی دیگر از نیروهای عراقی با نظارت ابو مهدی مهندس، فرمانده حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) و نماینده سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در صفوف ائتلاف ضد داعش حضور دارند.


الرای نوشت: «در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تنش میان ایران و آمریکا در خاک سوریه بروز پیدا کرد، چنانکه اطلاعات رسیده نشان می‌دهند آمریکا در تلاش برای ایجاد منطقه امن از التنف واقع در جنوب‌شرقی سوریه تا کوبانی در شمال سوریه است. طبعا چنین کمربند امنیتی‌ای محیط جغرافیایی ائتلاف ایران را که از تهران تا بیروت امتداد دارد و از بغداد و دمشق می‌گذرد قطع می‌کند.»


طبق این گزارش، به‌نظر می‌رسد ایران در حال امتحان جدی آمریکایی‌هاست و نیروهای خود را به نزدیکی منطقه التنف اعزام کرده و در طرف مقابل، جنگنده‌های آمریکا برای هشدار، در منطقه‌ای نزدیک به این نیروها در پروازند و چنانچه نیروهای ایرانی عقب‌نشینی نکنند آن منطقه را بمباران می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته