دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 10:45

برگزاری نشست رئیس‌جمهوری مستعفی یمن با دوستانش در ریاض

نشست رئیس‌جمهوری فراری یمن با تعدادی از دوستان و نزدیکانش و بدون حضور گروه‌های سیاسی تاثیرگذار یمنی امروز در پایتخت عربستان برگزار خواهد شد.
کد خبر : 18279

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «المیادین»، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن از گروه‌های همسو با عربستان در یمن خواسته است تا در کنفرانسی در ریاض برای انجام گفت‌‌و‌گو و رایزنی سیاسی جمع شوند اما گروه‌های تاثیرگذار و مهم یمنی از حضور در این نشست سرباز زده‌اند.


این نشست امروز یکشنبه بدون حضور گروه‌های تاثیرگذار برگزار می‌شود و این در حالی است که بیشتر اعضای دولت، نزدیکان «منصور هادی» و برخی از اعضای تبعیدشده جنبش «یمن جنوبی» در این نشست حضور دارند.


پیشتر «نصرالدین عامر» عضو ارشد جنبش «انصارالله» یمن گفته بود که این گروه تحت هیچ شرایطی در نشست ریاض شرکت نمی‌کند.


همچنین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم با بیان اینکه گفت‌وگوهای یمن در کشوری به جز عربستان و یمن برگزار خواهد شد، تأکید کرد: بحران یمن با راه‌های نظامی حل نمی‌شود.


«منصور هادی» که به درخواست عربستان از سمتش استعفا داد و پس از استعفا به عربستان فرار کرد، به‌دلیل درخواست از ریاض برای حمله نظامی به یمن مقبولیت و مشروعیت خود در افکار عمومی و در میان نخبگان سیاسی در این کشور را از دست داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته