دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1396 - 13:37

اجرای طرح «فامیل، چتر خانواده » با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی

با هدف احیای نظام خویشاوندی، توانمندسازی خانواده و همیاری حلقه‌های فامیلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و به ویژه طلاق، طرح " فامیل چتر خانواده " در تهران اجرا می‌شود.
کد خبر : 182758

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 و فرهنگسرای رازی، فاز نخست این طرح در قالب شناسایی و انسجام بخشی به مناسبات خویشاوندی یکصد حلقه فامیلی شهر تهران آغاز شده و پس از خاتمه، به عنوان نمونه‌ای الگویی برای اجرا در سطح سایر مناطق تهران و کلانشهرها معرفی خواهد شد.


اکبر بختیاری، مسئول دبیرخانه طرح " فامیل، چتر خانواده " در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره اجرای این طرح فرهنگی و اجتماعی گفت: تحکیم بنیان خانواده، یکی از دغدغه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی در کشور ما و به ویژه در کلانشهر تهران است که در اسناد فرادستی کشور نیز بر آن تاکید شده است.


رئیس فرهنگسرای رازی اضافه کرد: اغلب طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی که تاکنون در زمینه تحکیم بنیان خانواده طراحی و اجرا شده علاوه بر اینکه مساله محور نیستند مبتنی بر کاهش عوامل مخاطره آمیز نیز نیستند و صرفا مبتنی بر انتشار پیام هستند.


مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 11 با تاکید بر رویکرد جامعه محور در طرح " فامیل، چتر خانواده " گفت: بدون شک با طرح‌هایی که با مشارکت خود خانواده‌ها و از طریق قادرساختن آنان برای همیاری، تعیین راهکار، طراحی و اجرای پروژه صورت می‌گیرد بهتر می‌توان به هدف مطلوب تحکیم بنیان خانواده دست پیدا کرد، لذا برنامه‌های این طرح، با تمرکز بر فامیل و خویشاوندان و با رویکرد میدانی اجرا می‌شود.


بختیاری با اشاره به آغاز مرحله نخست طرح در منطقه 11 به عنوان یکی از مناطق سنتی تهران، اظهار کرد: از میان شهروندان فعال منطقه که قابلیت تعامل بیشتری با خویشاوندان دارند، افرادی به عنوان تسهیل گر انتخاب شده و آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هم اکنون در حال تشکیل حلقه‌های فامیلی هستند که در مرحله دوم پروژه‌هایی فرهنگی و اجتماعی با هدف تقویت نظام خویشاوندی برای این یکصد حلقه تعریف می‌شود و در پایان فاز نخست این طرح، جشن اختتامیه و نمایشگاه دستاوردهای حلقه‌های فامیلی برگزار خواهد شد.


گفتنی است دبیرخانه طرح " فامیل، چتر خانواده " مستقر در فرهنگسرای رازی واقع در بوستان رازی منطقه 11 با شماره تماس 55409549پاسخگوی شهروندان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب