دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سریال‌های ماه مبارک رمضان چه ساعتی پخش می‌شود؟

زمان پخش سریال‌های مناسبتی رمضان 96 و اسامی آن‌ها اعلام شد.
کد خبر : 182744

به گزارش خبرنگار آنا، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به روال هر سال شاهد پخش سریال‌های مناسبتی از شبکه‌های سیما هستیم. این سریال‌ها تا پیش از این، جابه‌جایی‌های زیادی داشته است.


براساس این خبر مجموعه «زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی ‌هر شب در ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.


این سریال قصه مردی میانسال است که با پسرش در شهر مشهد زندگی می‌کند. همسر این مرد بنا به دلایلی در سال‌های اول زندگی مشترک، او و پسرش خلیل را ترک کرده است. مرد میانسال که به شغل رستوران‌داری مشغول است، آخر هفته‌ها از رستورانش به زائران امام رضا(ع) نذری می‌دهد. قبول شدن در یکی از دانشگاه‌های تهران و آشنا شدن او با ستاره، راه ورود رخساره را به قصه باز می‌کند.


همچنین داستان‌های زن و مردهایی در کنار یکدیگر است که همه آن‌ها به نوعی نقش اصلی بوده و در تکامل قصه به هم کمک می‌کنند. رخساره نام یکی از شخصیت‌های این داستان با بازی پریوش نظریه است که گویا بازی کوتاهی نیز در این داستان دارد،‌ گویا با همین میزان کم حضور در سریال، شخصیت تاثیرگذاری در درام دارد.


کامبیز دیرباز، مهدی سلطانی، بهناز جعفری، مجید واشقانی، بهزاد فراهانی، پریوش نظریه، مجید نوروزی، مریم بوبانی، حمیدرضا هدایتی، علیرضا آرا، درسا بختیاری، داریوش سلیمی و آتیلا پسیانی بازیگران این سریال هستند.



«رستاخیز تفنگ‌ها» هر شب در ساعت 21:30 از شبکه دوم سیما پخش می‌شود. این مجموعه محصول تلویزیون «المنار» لبنان است که پیش از این در رمضان 93 از سیمای شبکه آفتاب پخش شده بود.


داستان این مجموعه روایت‌گر مقاومت و قیام مسلحانه مجموعه‌ای از جوانان روستایی به نام «المالکیه» در جبل عامل لبنان به رهبری روحانی معروف شیعه سید عبدالحسین شرف‌الدین است که تحت اشغال نیروهای استعمارگر هستند و قیام‌شان کل بلاد شام را در برمی‌گیرد.


در این مجموعه اهالی این روستا علیه اشغالگری ارتش فرانسه قیام می‌کنند و این حرکت جوانان به کل منطقه تسری پیدا می‌کند. این روستای اشغالی نقطه‌ای محوری برای ارتباط شخصیت‌های انقلابی، علمی و نظامی از جنوب لبنان و دیگر مکان‌هاست که از آنجا دیگر تحولات این سریال و خط آن دنبال می‌شود.


خط اصلی این سریال بر محوریت اوضاع جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جبل عامل و بروز طرح صهیونیستی درباره فلسطین و شکل‌گیری نخستین شهرک‌های صهیونیستی در این کشور و نقش استعمار فرانسه و انگلیس در این‌باره است که منجر به شکل‌گیری انقلاب‌های متعددی تا سال ۱۹۲۶ می‌شود تا نهایتا جبل عامل بر اساس تصمیم استعمار فرانسه به لبنان متصل می‌شود.



مجموعه تلویزیونی «نفس»، هر شب در ساعت 21 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این سریال سومین سریال از سه‌گانه جلیل سامان در ۲۶ قسمت و درامی روانشناسانه است که در بستر وقایع سیاسی قبل و بعد از انقلاب روی می‌دهد؛ این دومین همکاری سیداحمد کاشانچی و جلیل سامان است.


داستان سریال در مورد جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب، رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سرمی‌گذارد.


بازیگران این سریال عبارتند از: مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، با معرفی ساناز سعیدی و با حضور هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته