دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1396 - 17:35
در گفت‌وگو با آنا؛

حاجی‌آخوندزاده: فدراسیون جودو علت جدایی محجوب را ریشه‌یابی کند/ نتایج قهرمانی آسیا قابل قبول است

سرمربی سابق تیم ملی جودو گفت: اینکه یک قهرمان ملی به یکباره به رشته ورزشی دیگری گرایش پیدا می‌کند اتفاق خوبی نیست.
کد خبر : 182707

مسعود حاجی‌آخوندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره نتایج تیم ملی جودو در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: «با توجه به جوانگرایی که در تیم ملی جودو صورت گرفته شاید از لحاظ مدال‌آوری خیلی موفق نبودیم اما اینکه جوان‌ها میدان دیدند و در آینده می‌توانند به جودوی ایران کمک شایانی کنند، اتفاق با ارزشی است. در این دوره از رقابت‌ها تیم‌‌های کره‌جنوبی، ازبکستان و قزاقستان هم با تیم جوان خود آمدند و این موضوع نشان می‌دهد تیم‌ها به جوانگرایی اهمیت زیادی می‌دهند.»


وی ادامه داد: «فدراسیون جودو باید باز هم به جوانان جودو میدان دهد چرا که حضور جوانان بیشتر کشورها در تورنمنت‌های مختلف زنگ خطری برای نسل آینده جودوی ایران است. فراموش نکنیم که جودوی ما به مرحله‌ای رسید که تنها جواد محجوب و سعید ملایی را در رده بزرگسالان داشت و بسیاری اوزان ما بدون نفرات برگزیده بودند. الان هم که محجوب به رشته ورزشی MMA گرایش پیدا کرده است. پس حالا که توفیق اجباری نصیب جودو شده و جوانانی مانند وحید نوری، محمد رشنونژاد و حمیدرضا ملک زاده وارد تیم ملی شده‌اند، کمک کنیم تا جوانان فعلی را حفظ و به دیگر مستعدین هم کمک کنیم.»


سرمربی سابق تیم ملی جودو اعلام کرد: «خود من بعد از آنکه در سال 2002 قهرمان آسیا شدم دیگر در مسابقات آسیایی شرکت نمی‌کردم و فقط در جهانی‌ها حضور داشتم. 5 سال همین راه را رفتم تا پشتوانه‌سازی در جودو انجام شود. الان هم در رقابت‌های آسیایی با اینکه برخی کشورها قهرمان جهان در اوزان مختلف خود داشتند اما تیم جوان‌شان را راهی رقابت‌های آسیایی کردند. ما هم باید بپذیریم که جوانان ما توانایی آن را دارند که قهرمان آسیا شوند و حتی در جهان هم مدال بگیرند. فقط باید دقت کنیم که با یکی دو باخت قید یک استعداد را نزنیم. جوانان ما باید در چند میدان ببازند تا تجربه لازم برای حضور در مسابقات مختلف و گرفتن مدال را پیدا کنند.»


او درباره اینکه جدایی جواد محجوب و حضور او در مسابقات MMA به شدت آینده جودوکاران دیگر را به خطر انداخته است، تصریح کرد: «فدراسیون جودو باید به دقت وضعیت ورزشکاران خود را مورد بررسی قرار دهد. اینکه یک قهرمان ملی به یکباره به رشته ورزشی دیگری گرایش پیدا می‌کند اتفاق خوبی نیست و آنچه مسلم است او به خاطر مسائل مالی این کار را انجام داده که این موضوع باعث نگرانی است. باید ریشه‌یابی شود تا دیگر تکرار نشود. چون محجوب الگوی نوجوان و جوانان آینده جودو است و رفتار او باعث دلسردی دیگران می‌شود. البته من قبول دارم که یک جودوکار باید اسیر توهم شخصی نشود و به راحتی ورزشی که سال‌ها در آن حضور داشته را فراموش نکند.»


حاجی‌آخوندزاده تاکید کرد: «درخشان رئیس فدراسون توانسته در کنفدراسیون جودو آسیا کرسی به‌دست آورد و هر چه این کرسی‌ها افزایش پیدا کند، به طور حتم به سود ورزشکاران جودو ایران است. ولی برای آنکه جودو رونق بیشتری پیدا کند باید رقابت‌های لیگ با توجه مالی بیشتری ادامه یابد تا با اتکا به آن تیم‌های ملی هم به خوبی تغذیه شوند. اگر حامیان مالی بیشتری به سمت جودو بیایند در آینده شاهد درخشش بیشتری از سوی جودوکاران خود خواهیم بود.»


وی درباره بحث حضور مربی خارجی هم بیان داشت: «بیشترین نیاز ملی‌پوشان در اردوها و به هنگام تمرینات کمبود امکانات است. به نظرم اولویت جودوی ایران برطرف کردن نیازهای ملی‌پوشان است. اگر این مشکل حل شود ما نیاز آنچنانی به سرمربی خارجی نداریم. ضمن اینکه اگر اردوهای مشترکی با دیگر کشورها معتبر جودو داشته باشیم به طور حتم آینده روشن‌تر از شرایط فعلی خواهد شد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: جواد محجوب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته