دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 10:04

صدور حکم اعدام «مرسی» مردم را به خیابان‌ها کشاند/ رئیس‌جمهوری سابق ترکیه: آینده مصر تاریک است

وزارت کشور مصر ساعاتی پس از صدور حکم اعدام رئیس‌جمهوری سابق، حالت فوق‌العاده و آماده‌باش امنیتی برای کل کشور اعلام کرد و همه مرخصی‌های نیروهای پلیس لغو شد.
کد خبر : 18269

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی» عربی، وزارت کشور مصر تنها ساعاتی پس از صدور حکم اعدام «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری سابق از برقراری آماده‌باش امنیتی در سراسر کشور خبر داد.


براساس این گزارش، وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هشدار وضعیت اضطراری به نیروهای امنیتی کشور داده شده است و همه نیروهای پلیس موظف‌اند بلافاصله به محل کار خود بازگردند.


از سوی دیگر، بنا به‌گفته منابع آگاه در وزارت کشور مصر، مرخصی‌ها و تعطیلات مربوط به نیروهای پلیس در همه استان‌ها و بخش‌های پلیس لغو شده است.


روز گذشته (شنبه) دادگاه جنایی قاهره «محمد مرسی»، «خیرات شاطر» و «محمد بدیع» سه نفر از رهبران برجسته «اخوان‌المسلمین» را به اعدام محکوم کرد و حکم نهایی در این زمینه را به مفتی مصر ارجاع داد.


این حکم موجب اعتراض و تظاهرات بسیاری از هواداران «مرسی» در خیابان‌های مصر شد. همچنین سه قاضی مصری در استان «عریش» واقع در صحرای سینا در حمله تروریستی کشته شدند.


از سوی دیگر از ترکیه خبر می‌رسد که «عبدالله گل» رئیس‌جمهوری سابق این کشور درباره اعدام «محمد مرسی» هشدار داده است.


خبرگزاری «آناتولی» در این‌باره گزارش کرد: «عبدالله گل» گفت که اعدام «محمد مرسی» و دوستانش آینده مصر را تیره و تاریک خواهد کرد و باید تا زمانی‌که وقتی باقی مانده است، این اقدام غیر قابل قبول متوقف شود.


وی در نامه‌ای به دو زبان انگلیسی و ترکی منتشر شد، تاکید کرد: من این سخن را به‌عنوان دوستی حقیقی برای مصر به زبان می‌آورم و خواستار توقف حکم اعدام «مرسی» و دوستانش هستم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته