دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1396 - 11:57

واکنش‌های جهانی به کشتار مسیحیان در مصر

به‌دنبال حمله تروریستی به مسیحیان در المنیای مصر، رهبران و مقام‌های عالی‌رتبه جهان اقدام به محکومیت این حادثه خونین کردند. حادثه‌ای که تاکنون بیش از 30 کشته برجای گذاشته است. پیشتر وزارت امور خارجه ایران این اقدام را محکوم کرده بود.
کد خبر : 182675

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، دونالد ترامپ حمله به مسیحیان را در المنیا در شهر صعید مصر که به کشته شدن 29 نفر منجر شد، محکوم کرد.


ترامپ در بیانیه‌ای از کشورهای هم‌پیمان آمریکا خواست تا در راستای شکست دادن تروریسم فعالیت کنند.


در این بیانیه آمده است:‌ «خونریزی‌ها علیه مسیحیان باید متوقف و همه کسانی که به این کشتار کمک می‌کنند باید مجازات شوند.»


رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: «آمریکا در هر حال پشتیبان عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری و مردم مصر است و به حمایت خود در شکست دادن تروریسم، این دشمن مشترک ادامه می‌دهد.»


حزب‌الله لبنان و کشورهای عربی


از سوی دیگر وب‌سایت شبکه المیادین گزارش کرد: «حزب‌الله لبنان با محکوم‌کردن حمله گروه‌های تروریستی در مصر خواهان مبارزه جدی با تروریسم شد.»


در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است جنایت المنیا، به سابقه جنایت‌های گروه‌های تروریستی که هیچ احساس انسانی ندارند و هر روز زخم جدیدی را در جسم و روح امت اسلامی ایجاد می‌کنند، می‌افزاید.


حزب‌الله در این بیانیه خواهان ایستادگی جدی و صادقانه مقابل تروریسم و مبارزه قاطعانه با این پدیده شد.


همچنین طبق گزارش خبرگزاری روسیاالیوم، مقام‌های عربستان، امارات، عراق و دبیرکل اتحادیه عرب حمله تروریستی را به مسیحیان در مصر محکوم کردند.


واکنش کشورهای اروپایی


آنجلینو الفانو ، وزیر امور خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای با ابراز تاسف از حمله تروریستی به اتوبوس حامل مسیحیان که به کشته شدن ده‌ها نفر از جمله کودکان منجر شد، این حادثه را به‌شدت محکوم کرد.


الفانو گفت: «به خانواده قربانیان این حمله تروریستی و مردم مصر و کلیسای قبطی تسلیت می‌گویم. ایتالیا با قاطعیت هر نوع خشونت را محکوم و بر تعهد قاطعانه در مبارزه مشترک علیه تروریسم تاکید می‌کند.»


ترکیه


طبق گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسیحیان در منطقه المنیا مصر که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آن‌ها منجر شده است به‌شدت محکوم کرد.


در این بیانیه، با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و مردم مصر، برای مجروحان شفای عاجل مسئلت شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته