دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1396 - 11:18

رقابت‌های جودوی نابینایان وکم بینایان قهرمانی آسیا - ازبکستان ؛ رحمتی طلایی شد/مدال برنز بر گردن بنی طباء

تیم ملی جودوی نابینایان وکم بینایان در اولین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا –اقیانوسیه که در ازبکستان در حال برگزاری است، موفق به کسب یک نشان طلا و یک برنز شد.
کد خبر : 182658

به گزارش گروه ورزشی آنا از فدراسیون نابینایان وکم بینایان، در اولین روز ار رقابت‌های جودوی نابینایان و کم بینایان آسیا و اقیانوسیه که در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، در وزن ۶۰-کیلوگرم میثم بنی طباء اولین نماینده ایران در دیدار نخست با غلبه بر حریفی از قزاقستان پیروز میدان شد و راهی دور دوم شد. او در دور دوم توانست نماینده چین تایپه را نیز از میان بردارد و در دور سوم و ماقبل فینال مقابل نمازاف حریف قدرتمند خود از ازبکستان و دارنده مدال طلای پارالمپیک ریودوژانیر مغلوب شد و در نهایت برای کسب نشان برنزحریف هندی خود را ضربه فنی کرد و به مدال برنز دست یافت.


بنی طباء با کسب نشان برنز در رنکینگ A پارالمپیک قرار گرفت. در ورن ۶۶- کیلوگرم سعید رحمتی ابتدا نماینده قزاقستان را در ثانیه اول ضربه فنی کرد و در مبارزه دوم برابر نماینده‌ای از میزبان به روی تاتامی رفت. وی نفر اول مسابقات تیم ملی ازبکستان و رقابتهای جهانی این وزن بود. رحمتی با ضربه فنی کردن تیموروف ازبکی راهی فینال شد.
در مسابقه فینال رحمتی با پیروزی برابر نماینده پرقدرت قزاقستان به مدال طلا این وزن دست یافت.



اما در وزن ۷۳- کیلوگرم مهدی برجلو در اولین دیدار خود مغلوب نماینده ازبکستان شد و در دیدار دوم مقابل نماینده کره جنوبی هم شکست خورد و از گردونه مسابقات حذف شد.
محمد مختاری نیز در وزن ۶۰- کیلوگرم همین روند را طی کرد و دو مبارزه را واگذار و حذف شد. به این ترتیب در نخستین روز از رقابتهای قهرمانی آسیا –اقیانوسیه از سه وزن نمایندگان ایران یک طلا و یک برنز را به خود اختصاص دادند.


در ادامه رقابت‌های جودوی نابینایان و کم بینایان در تاشکند ازبکستان، امروز نمایندگان ایران در وزنهای -81 کیلوگرم سید امید نوری جعفری، -90کیلوگرم محمدعلی شنانی، -100کیلوگرم احسان موسی نژاد و +100کیلوگرم محمد خیرالله زاده به مصاف حریفان خود خواهند رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته