دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1396 - 10:10
در گفت‌وگو با آنا

محمد ناظم‌الشریعه: فوتسال راه نرفته فوتبال به المپیک را رفت/ نباید در باد این قهرمانی‌ها بخوابیم

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: آرزوی 40 ساله فوتبال ما که حضور در المپیک است را فوتسالیست‌ها توانستند عملی کنند.
کد خبر : 182609

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد قهرمانی جوانان فوتسال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و راه‌یابی این تیم به رقابت‌های المپیک گفت: «من به نوبه خودم این قهرمانی را به کادر فنی تیم ملی زیر 20 سال و همچنین مربیانی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند و این جوانان را کشف کردند تبریک می‌گویم. آرزوی 40 ساله فوتبال ما که حضور در المپیک بود را فوتسالیست‌ها توانستند عملی کنند. کار بسیار مهمی از سوی جوانان فوتسالیست انجام شد و جا دارد که مسئولان توجه مهمی به این قهرمانی بکنند.»


وی در خصوص اولین دوره المپیک جوانان که سال آینده قرار است برگزار شود گفت: «المپیک جوانان برای اولین بار در سال 2018 برگزار می‌شود و مهمترین مسابقات ورزشی در رده جوانان است. فوتسال ایران هم برای اولین بار در اولین دوره این مسابقات شرکت می‌کند. امیدوارم با حمایت مسئولین جوانان فوتسال بتوانند در اولین دوره این رقابت‌ها هم مقام کسب کنند و این افتخار را کامل کنند.»


ناظم الشریعه افزود: «فوتسال ایران در دو سال گذشته به تمام عناوین مهم آسیایی و جهانی رسید و در حال حاضر نگاه ویژه مسئولین را می طلبد تا این جهش را ادامه دهد. نباید در باد این قهرمانی‌ها بخوابیم اما فوتسال جایگاه واقعی خودش را پیدا کرد و باید کاری کرد که به همین روند خودمان ادامه دهیم.»


سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد حضور جوانان فوتسالیست در تیم ملی بزرگسالان گفت: «تیم ملی بزرگسالان عنوان‌دار جهان است و همه تیم‌های دنیا روی تیم ما حساب باز می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان تغییرات زیادی در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد. اما جوانان فوتسال آینده بسیار خوبی دارند و به طور حتم در سال‌های آینده جایگزین خوبی برای بازیکنان فعلی تیم بزرگسالان هستند.»


وی در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال بعد از اردوی شهرکرد افزود: «ما بعد از اردویی که در شهرکرد داشتیم که اردوی بدنسازی برای ما به حساب می‌آمد درخواست برگزاری اردوی دیگری داشتیم که هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده‌ است. در روزهای آینده هم باید جلسه‌ای برای برگزاری جام رمضان داشته باشیم تا در مورد اینکه تیم ملی فوتسال هم در این مسابقات شرکت کند تصمیم گیری کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته