دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1396 - 12:08
در گفت‌و‌گو با آنا؛

غلامرضا امینی: جیونگا امروز به ارومیه می‌رود/ نباید صرفا باب میل مربی خارجی رفتار کنیم/ اختلاف سلیقه در تیم ملی حل می‌شود

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: هدف هر فدراسیون از حضور مربی خارجی در کنار ارتقاء سطح فنی ملی پوشان، ارتقاء فنی مربیان هم هست که امیدواریم جیوگانیک هم با فدراسیون همکاری کند و در غیر این صورت نمی توانیم صرفا باب میل او رفتار کنیم.
کد خبر : 182455

غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد عدم حضور جیونگا در تمرین تیم ملی مردان در ارومیه گفت: «‌جیونگا روز گذشته بر سر تمرین تیم ملی دختران بود و از طرفی یکسری کارهای اداری هم داشت و به همین نتوانست روز گذشته به ارومیه برود اما امروز قرار است راهی ارومیه شود و تمرینات ملی پوشان را زیر نظر بگیرد.»


وی ادامه داد: «‌بین جیونگا و مربی تیم‌ملی روئینگ بانوان یک اختلاف سلیقه به وجود آمده و فدراسیون هم به دنبال حل آن است و مشکل حادی بین آنها وجود ندارد. ما مسئولیت همه تیم‌ها را به جیونگا سپردیم و به همه هم اعلام کردیم طراحی برنامه‌ها توسط جیونگا باید انجام شود و مربیان داخلی هم آنها را دنبال کنند.»


رئیس فدراسیون قایقرانی در ادامه عنوان کرد: «‌هدف هر فدراسیون از حضور مربی خارجی در کنار ارتقاء سطح فنی ملی‌پوشان، ارتقاء فنی مربیان هم هست و از ابتدا هم هدف ما همین بود که مربیان ایرانی در کنار یک مربی خارجی قرار بگیرند تا از دانش و اطلاعات او استفاده کنند. با توجه به مذاکراتی که در جلسات اخیر داشتیم، امیدواریم جیوگانیک هم با فدراسیون همکاری کند در غیر این صورت نمی‌توانیم صرفا باب میل او رفتار کنیم.»


وی در پاسخ به اینکه اگر شروط فدراسیون را جیونگا نپذیرد با او قطع همکاری می کنند، اظهار کرد: «‌این اختلاف سلیقه مشکل حادی نیست و ممکن است بین همه مربیان به وجود بیاید. متاسفانه عده‌ای ذهنیت جیونگا را خراب کردند و این مسائل به وجود آمده اما صادقی رئیس کمیته روئینگ در حال حل این مشکل است و به نظرم تا چند روز آینده مشکل برطرف می‌شود. فرزام یکی از مربیان خوب قایقرانی ایران است و کسی بود که برای اولین بار مدال طلایی آسیایی دختران روئینگ باز را به دست آورد به همین دلیل نمی‌توانیم او را کنار بگذاریم. ضمن اینکه همانطور که گفتم هدف ما از مربی خارجی ارتقای سطح مربیان خودمان است و نباید به این راحتی از این موضوع بگذریم.»


امینی همچنین در مورد عدم حضور ملی پوشان قایقرانی در کاپ جهانی به دلیل این اختلافات اظهار کرد: «‌نه به هیچ عنوان این صحبت درست نیست. در برنامه های کمیته روئینگ حضور ملی پوشان در کاپ جهانی جز برنامه‌ها نبود و هدف اصلی تیم آمادگی برای قهرمانی آسیا در بخش بزرگسالان و جوانان است. از طرفی جیونگا مسئولیت تیم را تازه برعهده گرفته است و باید بیشتر بازیکنان را بشناسد و آنها را برای مسابقات آماده کند به همین دلیل از همان ابتدا حضور در کاپ جهانی مطرح نبوده است.»


رئیس فدراسیون قایقرانی در پایان به انتخاب مربی برای تیم آبهای آرام بانوان اشاره کرد و گفت: « رایزنی ها برای جذب مربی خارجی ادامه دارد البته با دو مربی مجارستان هم مذاکره کردیم، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته