دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

کوروش تهامی: سینمای ما در زمینه کودک و نوجوان کوتاهی می‌کند

کوروش تهامی در خصوص کمبود فیلم‌ها و انیمیشن‌های مربوط به کودکان و نوجوانان در سینمای ایران گفت: سینمای ما در زمینه کودک و نوجوان و ساخت فیلم‌ برای آن‌ها کوتاهی می‌کند.
کد خبر : 182439

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، کوروش تهامی، بازیگر سینما و تلویزیون است که بازی او را در فیلم‌های زیادی دیده‌ایم. وی اکنون فیلم سینمایی «آشوب» را در سینماها دارد و البته تا چند روز دیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» او نیز روی پرده نقره‌ای سینما می‌رود. تهامی با اینکه ابراز می‌کند علاقه زیادی به بازی در فیلم‌هایی با موضوع کودک و نوجوان دارد، اما تا به حال این موقعیت برای او پیش نیامده و این نقصان را در نبود فیلمنامه‌های مناسب در زمینه کودک و نوجوان می‌داند.


علاقه کوروش تهامی به ژانر کودک تا جایی است که در مراسم رونمایی از پوستر سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور و از فقدان فیلم‌های کودک و نوجوان ابراز ناراحتی می‌کند.


وی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی آنا،‌ حضور فیلم‌های کودک و نوجوان را سینمای ایران مهم دانست و در خصوص میزان اهمیت برگزاری جشنواره‌ کودک و نوجوان، اظهار کرد: کودکانی که مخاطب فیلم‌های کودک و نوجوان هستند،‌ اصولا در مقطع سنی‌ای قرار گرفته‌اند که احتیاج به دیدن دارند و به نظر من در این مقطع ذهن کودک آمادگی گرفتن خیلی از اطلاعات را دارد و اگر خوراک درستی داشته باشد، آینده‌اش در همان کودکی رقم می‌خورد و شکل می‌گیرد.


بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» با اشاره به اینکه سینمای ایران احتیاج زیادی به کارهای خلاقانه در زمینه سینمای کودک و نوجوان دارد،‌ بیان کرد: در سطح دنیا فیلم‌های زیادی در زمینه کودک و نوجوان ساخته و اکران می‌شود. در کشور ما هم تا حدودی به این زمینه نگاه شده است هر چند که تا حدی از نظر تکنیکال با جایی که باید به آن برسیم فاصله داریم؛ اما امیدواریم در سال‌های اخیر اتفاق‌های خوبی رخ دهد و انیمیشن‌های خوبی برای کودک و نوجوان ساخته شود.


بازیگر سریال پر طرفدار «زیر تیغ» در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه امروزه کودکان باید فیلم‌هایی مطابق با نیازهایشان ببینند، تصریح کرد: امروزه تولیدات کشورهای دیگر به سرعت به دست کودکان و نوجوانان ما می‌رسد و ما نیز برای اینکه از آن‌ها عقب نیفتیم به یک برنامه‌ریزی اساسی نیاز داریم. افرادی که دلشان برای اینگونه کارها می‌تپد باید آستین‌هایشان را بالا بزنند و کارهایی را در زمینه کودکان و نوجوانان تولید کنند.


کوروش تهامی در آخر خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم که تولید فیلم‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان ضرورت بسیاری دارد و کودکان ما واقعا اینگونه فیلم‌ها را می‌خواهند، به عنوان مثال وقتی با برخی از بچه‌ها مواجه می‌شوم از من می‌پرسند که چرا یک فیلم کودک و نوجوان بازی نمی‌کنید و من هم به آن‌ها می‌گویم که تا‌ به ‌امروز پیشنهاد چشمگیری برای بازی در فیلم‌هایی در رابطه با کودکان نداشتم و امیدوارم که این اتفاق به‌ زودی بیفتد.



انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره کودک
ارسال نظر
قالیشویی ادیب