دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 08:51
سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت‌و‌گو با آنا:

از بی‌عدالتی‌ها خسته شده ایم‌/ شخصیت مربیان ایرانی را «خُرد» می‌کنند

علیرضا رضایی گفت: زمانی که جایزه یک مربی یک دهم شاگردش باشد، نشان دهنده عدم وجود عدالت در ورزش ایران است.
کد خبر : 18243

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کشتی ایران روزهای موفقیت آمیزی را تجربه می کند. پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در جام جهانی آمریکا، کشتی گیران ایرانی در رقابت های آسیایی توانستند در هر دو رشته آزاد و فرنگی عنوان قهرمانی رقابت‌ها را کسب کنند. در این میان سخنگوی فدراسیون کشتی اعتقاد دارد این مسابقات، میدانی برای ظهور کشتی گیران جوان بود.


علیرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره قهرمانی ایران در رقابت های کشتی آسیا گفت: «خوشبختانه کشتی گیران جوان ایرانی توانستند در دوحه قطر قدرت خود را به رخ حریفان آسیایی‌شان بکشند و با اقتدار، قهرمان این رقابت‌ها شوند. سطح این رقابت‌ها به حدی بالا بود که کشتی‌گیری همچون کمیل قاسمی نتوانست به مدال طلا دست یابد.»


دارنده مدال نقره المپیک آتن درباره مشکلات مالی فدراسیون کشتی اظهار داشت: «هزینه ای که در فدراسیون کشتی انجام گرفته بالغ بر 60 میلیارد تومان بوده، در حالی که بودجه دریافتی این فدراسیون از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمتر از 8 میلیارد تومان است. با شرایط موجود فدراسیون کشتی کار بسیار سحتی را برای پر کردن این خلاء دارد، اما با ایجاد راهکارهای مناسب توانستیم تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کنیم.»


وی در ادامه افزود: «در ورزش ایران بی عدالتی موج می زند. ورزشکاران کشورمان در میادین بزرگ جهانی و آسیایی افتخارآفرینی می کنند، اما هیچ توجهی به آنها نمی شود. وضعیت مربیان هم به همین صورت است. زمانی که به یک مربی به اندازه یک دهم یک ورزشکار سکه اهدا می شود، مشخص است که شخصیت او مقابل شاگردش «خُرد» می شود. زمانی هم که اعتراض می کنیم می گویند پرداخت جوایز طبق آیین نامه است. واقعا خودمان هم از این همه بی عدالی خسته شده‌ایم. اما من و همکارانم در فدراسیون کشتی این راه را با وجود تمامی مشکلات ادامه خواهیم داد.»


رضایی در پایان صحبت‌هایش از اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به آمریکا جهت برگزاری اردو خبر داد و افزود: «خوشبختانه شورای برون مرزی با این سفر موافقت کرده و احتمالا این تیم خرداد ماه راهی آمریکا خواهد شد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: محسن رضایی کشتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته