دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1396 - 14:21

خشم پلیس بریتانیا از اقدام مشکوک سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا

پلیس ضدتروریسم بریتانیا امروز (پنج‌شنبه) افشای غیرمجاز اطلاعات مربوط به حمله روز دوشنبه در یک کنسرت در شهر منچستر را از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا محکوم کرد.
کد خبر : 182372

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رادیو فرانسه، سخنگوی پلیس ضدتروریسم بریتانیا اعلام کرد: «ما به رابطه تنگاتنگی که با سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای متحدمان در سراسر جهان داریم و به تبادل اطلاعات با آن‌ها اهمیت می‌دهیم، اما وقتی چنین اعتمادی شکسته می‌شود، این روابط را به خطر می‌اندازد و تحقیقاتمان را مختل می‌کند.»


این مقام پلیس بریتانیا افزود آسیب‌ها وقتی افزایش می‌یابد که افشاگری درباره شواهد موجود، درست در بطن یکی از مهم‌ترین تحقیقات ضدتروریستی انجام می‌شود.


تصاویر متعلق به پلیس بریتانیا که روز چهارشنبه در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد، یک چاشنی بمب را در دست چپ حمله‌کننده انتحاری به همراه ترکش‌های بمب نشان می‌دهد. نیویورک تایمز با انتشار این تصاویر به‌نقل از کارشناسان نوشت که بمب قدرتمند و دارای عمل فوق‌العاده سریع و برای تخریب فزاینده بوده است.


شبکه بی‌بی‌سی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد به‌دنبال انتشار این تصاویر، پلیس بریتانیا از انتقال اطلاعات بیشتر درباره این حمله به آمریکا خودداری کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته