دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1396 - 15:08

گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی/5

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیام، برپایی نمایشگاه و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی بویژه تجدیدمیثاق با شهدای دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، سالروز حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 را گرامی داشتند.
کد خبر : 182306

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و سی و پنجمین سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا برگزار شد.


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و اداره تریت واحد بوئین زهرا همایش پیاده روی فرهیختگان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و سی و پنجمین سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی با حضورجمع کثیری از دانشجویان استادان و کارکنان واحد بوئین زهرا برگزار شد.


معاون دانشکده علوم انسانی و مدیر گروه تربیت بدنی واحد با قدردانی از استقبال دانشجویان واساتید از این برنامه فرهنگی ورزشی افزود: حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از حماسه ملی بی بدیل در تاریخ ایران است که به برکت خون شهدا ورهنمودهای امام امت به ثمر نشست.


حاتمی درباره سی وپنجمین سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: این دانشگاه نهالی بود که در بوستان نظام مقدس جمهوری اسلامی کاشته و حال پس از سی و پنج سال شاهد برکات و ثمرات فراوان ان در عرصه‌های مختلف هستیم زمانی دراین کشور برای علاج درد مردم پزشک عمومی از کشورهای جهان سوم وارد می‌شد خوشبختانه امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و بزرگترین دانشگاه حضور جهان شاهد شکوفایی ایران در عرصه های مختلف علمی هستیم.


غبارروبی مزار شهدای شهرستان بوئین زهرا و دیدار از خانواده معظم شهدا از سوی هیات رئیسه از برنامه های دیگر این روز بود. در پایان این مراسم به قید قرعه از شرکت کنندگان قدردانی بعمل آمد.


هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور در مسجد پیامبر اعظم (ص) در مراسم معنوی زیارت عاشورا شرکت کردند.


معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در این مراسم که با حضور دو خانواده دانشجوی شهید مدافع حرم شهید علی حسین کاهکش و سیدمهدی موسوی برگزار شد، خاطره خود در روز آزاد سازی خرمشهر پرداخت و گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز بعنوان قلب دنیا همیشه مورد نظر بوده است و دشمن تا دندان مسلح در زمانی که کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب قرار داشت با حمله نظامی، شهر بی دفاع خرمشهر را اشغال کرد و این مردم ایران اسلامی بودند که با هدایت رهبر کبیر انقلاب موفق به برهم زدن همه معادلات نظامی دنیا شده و خرمشهر در سوم خرداد آزاد شد و سبب حیرت دنیا شد.


سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی با بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس، ایران را قوی‌ترین کشور منطقه و بلکه جهان برشمرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی یک حادثه معمولی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود و آزاد سازی خرمشهر نیز در ذهن‌ها نمی گنجید.


حاجتی آزادسازی خرمشهر را یک فتح معمولی و یک فقح خاک ندانست بلکه آن را فتح آرمانها و یک هدیه الهی خواند و گفت: در روز آزاد سازی خرمشهر ارتش 40 هزار نفری عراق در مقابل نیروهای مردمی ایران اسلامی دستها را به علامت تسلیم بالا برد.


معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان خاطره ای از خانواده های شهدای دانشجوی مدافع حرم، لحظات شهادت این قهرمانان کشور را یادآور شد و افزود: این عزیزان افتخار نظام، انقلاب و دانشگاه هستند و امنیت امروز کشور مرهون خون پاک این شهیدان است.


وی گفت: اگر در سوم خرداد دست ما خالی بود و پیروز شدیم، امروز به برکت شهیدان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، قدرت برتر منطقه و دنیا هستیم.


در پایان مراسم حاضران با حضور بر مزار متبرک شهیدان گمنام واحد حاضر شده و با تقدیم شاخه گل و غبار روبی مزار میثاق خود را با آرمانهای والای شهدا تجدید کردند. به همین مناسبت یک سری مجموعه مسابقات ورزشی ویژه بانوان و آقایان برگزار و به برگزیدگان هدایای به رسم یادبود تقدیم شد.


ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر با حضور اعضای هیات رئیسه، کارکنان، استادان و دانشجویان و مسئولان پایگاه‌های بسیج واحد انجام پذیرفت.


این برنامه ها با غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام و شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب و تجدید میثاق با شهدای والامقام شروع شد.


رئیس واحد آذرشهر با توجه به رشادت های شهدا تاکید کرد: یاد و راه شهدا باید سر لوحه برنامه های مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد.


دکتر رضاپور بیان کرد: فتح خرمشهر نماد مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن بود و هست. حضور در مزار جانباختگان سیل اخیر آذرشهر و نثار فاتحه در ادامه برنامه انجام شد.


بخش ویژه و پایانی این برنامه حضور اعضای هیات رئیسه، کارکنان و اساتید و دانشجویان و مسئولین پایگاه های بسیج واحد آذرشهر در منزل جانباز سرافراز علی ملکپور بود.


ملکپور با ابراز خرسندی از این حضور با توجه به خاطرات زمان جنگ تحمیلی به نحوه انجام عملیات‌هایی که در آن حضور داشت پرداخت و تاکید کرد: در بعضی مواقع امدادهای غیبی قوت قلب رزمنده های ایران اسلامی بود.


در پایان هدیه ای به رسم یادبود از طرف واحد آذرشهر از سوی دکتر رضاپور به وی اهدا شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس ضمن تبریک عملیات بیت المقدس و روز آزاد سازی خرمشهر گفت: سوم خرداد، یادآور دلاورمردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان (ره) است که فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».


مهدی بصیرت ادامه داد : «آزادسازی خرمشهر از قدرتی حکایت می کرد که همت و ایمان رزمندگان اسلام آن را پدید آورد،بی تردید آزادسازی خرمشهر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی است که با اتکا به قدرت الهی پای به عرصه جهاد کردند و با نمایش ایمان پولادین خود که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) است، حماسه ای جاوید را رقم زدند که تمامی قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را به حیرت وا داشتند.»


بصیرت خاطرنشان کرد: «بی شک آزادی خرمشهر جاودان را باید مرهون تلاش و استقامت انسان‌های خود باور و خدا محوری دانست که پیام آزادی و آزادگی را فریاد کشیدند و در لبیک به رهبر و مقتدای خویش داستان عشق و دلدادگی به ولایت را ماندگار کردند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس با تبریک مجدد سوم خرداد گفت: «اینجانب سالروز این نصر عظیم الهی را به خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران و به ویژه دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس تبریک عرض کرده و توفیقات روز افزون همه ملت ایران را در مسیر پاسداشت این نقطه عطف از تاریخ انقلاب اسلامی ایران در سایه رهبری های هوشمندانه مقام معظم رهبری، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.»
همزمان با سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر یکدوره مسابقات ورزشی دارت و طناب کشی باحضور کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار درمجموعه ورزشی یادگار امام( ره) این واحد دانشگاهی برگزار شد.
این دوره از مسابقات که به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی، اداره تربیت بدنی واحد، بسیج اساتید و کارکنان برگزار شد با استقبال کارکنان و با معرفی تیم ها و نفرات برتر و اهداء جوایز پایان یافت.
در مسابقه طناب‌کشی که به صورت بین حوزه ای با حضور تیمهای حوزه‌ای اداری مالی، امور دانشجویی، حراست، نقلیه، پژوهش، سلف سرویس و تاسیسات برگزار شد، تیم های حراست و اداری مالی مقام های اول و دوم را از آن خود کردند.
در مسابقات ورزشی دارت نیز محمد مهری و اکبر لهردی، کارکنان امور نقلیه و تاسیسات به ترتیب به مقام اول و دوم را کسب کردند.


مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد با همت بسیج اساتید این واحد برگزار شد.


روز سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر از چنگال دشمن بعثی است و یاد آور ایثار و و دلاوریهای بزرگ مردانی که با نثار خون خود آزادی و استقلال کشور را حفظ کردند.


به همین مناسبت شب گذشته به همت بسیج اساتید واحد میبد، مراسم با شکوهی در سالن رشیدالدین واحد میبد با حضور کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه های میبد و خانواده آنها برگزار شد.


در این مراسم که جمعی از رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند یکی از آزادگان گرامی به بیان خاطرات دوران جنگ و اسارت خود پرداخت.


در ادامه گروه تواشیح قاسم ابن حسن برنامه خود را ارائه کرد و در پایان یکی از اعضای هیأت علمی واحد میبدبه قرائت شعر با موضوع دفاع مقدس پرداخت.


همایش پیاده روی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، همایش پیاده روی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


در این مراسم که از سوی اداره کل امور ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد، از ساعت 9 صبح کارکنان با حضور پرشور خود، مسیر محل زمین چمن مصنوعی تا محوطه سلف سرویس و بالعکس واقع در این واحد دانشگاهی را پیاده روی کردند و در پایان به قید قرعه به دو نفر از این عزیزان هدایایی اهدا شد.


سالروز فتح خرمشهر درجوار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد.


به مناسبت سالروز آزاد ذ سازی خرمشهر مراسمی در جوارمزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با حضور دکتر امین رضا کمالیان رئیس شورای نظارت و هماهنگی سما استان و محسن حیدری نسب دبیر شورای نظارت و هماهنگی وکارکنان و اساتید دانشگاه و سما برگزار شد.


حجت الاسلام محمد راهداری مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در جوار مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره پیروزی رزمندگان در سال61 عنوان کرد: زمانی که خرمشهر از سوی رزمندگان فتح شد تا 48 ساعت رسانه های دشمن و استکبار جهانی از انعکاس این خبر خودداری کردند چرا که بر این باور بودند که صدام می تواند باری دیگر خرمشهر را به اشغال خود درآورد و این فتح بزرگ به دنیا ثابت کرد که دیگر دشمنان نمی توانند از راه جنگ خواسته های خود را به ملت ایران تحمیل کنند.


در بخش دیگری از این مراسم، با برگزاری دعای پرفیض وارث هیات رئیسه، استادان و کارکنان دانشگاه و سما با شهدای گمنام آرمیده در این واحد تجدید میثاق کردند.


به همت حوزه معاونت فرهنگی ،دانشجویی و معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز مراسم گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر و بزرگداشت راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استادان ،کارمندان و دانشجویان دانشگاه برگزار شد،این مراسم که با پیاده روی از درب ورودی سایت دانشگاه شروع و تا قبور مطهر شهدای گمنام ادامه داشت با برنامه‌های متنوع فرهنگی ،ورزشی همراه بود.


مدیر فرهنگی، اجتماعی دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و معمار کبیر انقلاب با تبریک این دو واقعه مهم و تاریخی بیان داشت آزادی خرمشهر در حقیقت آزادی ایران محسوب می شود،زیرا شهر خرمشهر یک شهر استراتژیک و مهم بود که دشمن می خواست با تصرف خرمشهر استارت ورود به اهواز و بعد هم به تهران بزند.


حجت‌الاسلام خسروبیگ گفت: آزادی خرمشهر، آزادی عقیده و جهاد بود،آزادی معیارهایی بود که امام خمینی ترسیم کرده بود.


خسروبیگ با توجه به بخشی از پیام امام راحل در مورد آزادی خرمشهر، گفت: امام خمینی با صدور این پیام مهم ارزش زحمات رزمندگان بزرگ اسلام را به دنیا اعلام کرد.


مدیر فرهنگی، اجتماعی شیراز دانشگاه آزاد اسلامی را شجره ای طیبه دانست و اظهار کرد: یکی از یادگاران ماندگار ارزشمند امام خمینی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی این دانشگاه است.


خسروبیگ جلوگیری از خروج ده‌ها و صدها نفر از کشور برای ادامه تحصیل را وجود دانشگاه آزاداسلامی دانست و تصریح کرد: خیلی بی‌انصافی است که ما جایگاه و ارزش این مجموعه ی بزرگ آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی را ندانیم زیرا به علاوه ی اعتلای دانش و بینش جوانان مانع از خروج میلیاردها از هزینه ی این کشور به خارج می شود.


زیارت عاشورا و پذیرایی پایان بخش این مراسم بود.


مراسم غبارروبی، عطرافشانی و تکریم شهدای دفاع مقدس بمناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر با حضور دانشگاهیان و جمعی از نیروهای مقاومت بسیج اردستان در جوار مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاداسلامی واحد اردستان برگزارشد.


حجت‌الاسلام مجید آیکار معاون دانشجویی و فرهنگی واحداردستان با گرامیداشت این روز و گفت: «یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های دوران دفاع مقدس فتح خرمشهر و آزادسازی آن شهر مقاوم در مقابل بعثیان بود که به مدد الهی و جانفشانی جوانان این مرز وبوم و مقاومت مردم غیور خرمشهر این پیروزی حاصل شد.»


وی ادامه داد: «اکنون ما مدیون خون این شهدای بزرگوار هستیم و آرامش و آسایش خود را در گرو شهادت و ایثار و از جان‌گذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌دانیم.»


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در سالروز فتح خرمشهر و نیز به مناسبت سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش پیاده‌روی شرکت کردند.


در این مراسم که از سوی اداره تربیت‌بدنی و با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ترتیب داده‌ شده بود کارکنان و اساتید مسیر ساختمان اداری تا پارک فرهنگ دانشگاه را راهپیمایی کردند.


سخنرانی یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس در مورد رشادت‌های رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر، مسابقه و قرعه‌کشی و تجلیل از کارکنان فعال در عرصه فرهنگی از بخش‌های این همایش پیاده‌روی بود.


کارکنان دانشگاه به همین مناسبت در مراسم اهدای خون نیز شرکت کردند.


همایش دوچرخه سواری دانش آموزان آموزشگاه پسرانه سما دانشگاه آزاد اسلامی فردوس به مناسبت سوم خرداد از محل مدرسه تا مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.


دانش آموزان آموزشگاه پسرانه سمای فردوس مسیر مدرسه تا مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی فردوس را رکاب زدند. این همایش دوچرخه سواری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شد.


این مراسم به همت دانشگاه آزاد اسلامی، آموزشگاه پسرانه سما، آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و راهنمایی و رانندگی فردوس برگزار شد.


دانش آموزان از آموزشگاه حرکت و از مسیر بلوار ولی عصر (عج)، میدان آزادگان، بلوار بهشتی و بلوار بعثت شمالی به مزار شهدای گمنام در داخل دانشگاه رفتند.


در محل مزار شهدای گمنام امام جمعه موقت شهرستان درباره سالروز سوم خرداد برای حاضرین صحبت کرد.


حجت الاسلام کامجو زندگی را همواره صحنه مسابقه ای برای دانش آموزان بیان کرد که برندگان این مسابقه کسی نیست جز آن که بتواند رضای خداوند را بدست آورد.


کامجو بیان کرد: اگر بخواهیم برندگان این مسابقه زندگی را بیان کنیم، همین شهدای گمنام هستند.


در این مراسم به پاس حضور دانش آموزان با اهدای جوایزی از سوی تربیت بدنی آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و معاونت سمای دانشگاه از دانش آموزان قدردانی شد.


در گرامیداشت سوم خرداد، آزاد سازی خرمشهر باحضور هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز قبور مطهر شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی غبارروبی و عطر افشانی شد.


همچنین به همین مناسبت اردوی فرهنگی و تفریحی کارکنان دانشگاه در مجتمع فرهنگی فدک دانشگاه آزاد واحد الیگودرز برگزارشد.


در این اردو علاوه بر برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی، مسابقات فرهنگی و ورزشی نیز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته