دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1396 - 11:16
مدیر گروه روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن مطرح کرد:

کره زمین نسبت به صدسال پیش ده برابر افسرده‌تر شده است/ افزایش ۱۹درصدی طول عمر در اثر خوش‌بینی

مدیر گروه روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن اظهار کرد: «انسان‌ها به دنبال شادی هستند و هرجا که شادی باشد به آنجا می‌روند، باید کوشش کنیم خوش‌بین باشیم زیرا خوش‌بینی طول عمر را 19درصد بیشتر می‌کند.»
کد خبر : 182297

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر غلامرضا نیک راهان در نشستی تخصصی با عنوان «سلامتی روان و رابطه آن با نشاط و شادی » که با حضور دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان و به منظور ترویج فرهنگ شادی، سلامت و نشاط روان برگزار شد، گفت: «شادی در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و کشورهای پیشرفته روز به روز به اهمیت بیشتر آن آگاه می‌شوند، یکی از نقاط ضعف ما شادی است. در سال‌های اخیر در مبحث شادی در بین بیش از 160 کشور رتبه 105 تا 108 را کسب کرده‌ایم. جهان رو به سوی غمگین شدن دارد و کره زمین نسبت به صدسال پیش ده برابر افسرده‌تر شده است. آسایش ما بیشتر شد ولی شادی و آرامش ما کمتر شده است.»


نیک‌راهان با توضیح هدف نهایی انسان‌ها در زندگی تصریح کرد: «هدف نهایی همه انسان‌ها رسیدن به خوشبختی است. اگر ما به پیروزی برسیم ولی به احساس خوشبختی نرسیم کاری انجام نداده‌ایم. شادی پایدار نزد انسان‌هایی است که خودشکوفایی دارند، یعنی کسانی که به اهداف زندگی خود رسیده‌اند و یا در پی دستیابی به آنها هستند. شادی یک ویژگی عمیق روان‌شناختی است که می‌تواند تمام خوبی‌ها را برای یک انسان به ارمغان بیاورد.»


مدیر گروه روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن بود خاطرنشان کرد: «آسیب‌های روانی ناشی از دو مشکل هستند: اول ژن‌های معیوب و دوم استرس. ژن‌های معیوب به صورت بالقوه عیوب روحی و جسمی را در انسان نهفته‌اند ولی نمود این عیوب نیازمند بستر مناسبی به نام استرس است تا خود را به شکل محسوس نشان دهند. ژن انسان قابل تغییر نیست اما می‌توان استرس را مدیریت کرد. انسان‌ها دارای چهار سرمایه روان‌شناختی به نام‌های خوش‌بینی، امید، تاب‌آوری و اعتماد به نفس هستند که هرکس این چهار سرمایه را داشته باشد، نجات خواهد یافت. برای رسیدن به موفقیت و شادی باید هیجان‌های مثبت زندگی را زیاد کرد و زندگی را لذت‌بخش کرد. زندگی را باید پربار و استعدادهای خود را شکوفا کنید و زندگی معنوی و مذهبی را در خود بیش از پیش تقویت کنید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته