دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1396 - 10:43

بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

مراسم بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با حضور مسئولین و جمعی از نمازگزارن در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد.
کد خبر : 182222

به گزارش خبرنگار آنا، در سالروز فتح خرمشهر ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله انصاری مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد کرج پس از اقامه نماز طی سخنانی به اهمیت روز فتح خرمشهر پرداخت و گفت: امروز روز پیروزی خون بر شمشیر یعنی روز فتح خرمشهر است . اکنون نیز در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم، ماه رحمت الهی و ماه قرآن مجید. یکی از مأموریت های قرآن کریم تذکر دادن است، قرآن مجید چند نام دارد که یکی از آنها ذکر است ؛ انسان احتیاج به تذکر و یادآوری دارد. انسان ریشه اش یا انس است یا نسی. اگر انسان ریشه اش انس باشد یعنی انس با انسان مأنوس می شود و در انسان اصالت دارد، و اگر ریشه اش نسی باشد، فورا همه چیز را فراموش می کند ؛ که اینجا نیاز به تذکر دارد و یکی از مأموریتها و برنامه های مهم قرآن مجید تذکر دادن به مردم است.


مدیر کل فرهنگی واحد کرج اضافه کرد، خدا به پیامبر می گوید: ایام الله را به یاد مردم بینداز. ایام الله یعنی روز سرنوشت ساز، روزی که یک ظالم شکست می خورد و یک امت به پیروزی می رسد و تجلی پیدا می کند.


وی در ادامه گفت: ما ایام الله فراوانی را پشت سر گذاشته ایم، ایام الله 15 خرداد 42، ایام الله 17 شهریور 57، ایام الله 22 بهمن 57 و ایام الله فتح خرمشهر . در عملیات فتح خرمشهردر 37 سال پیش رزمندگان با آن انگیزه الهی و نیت پاک و خداپسندانه توانستند ماشین جنگی دشمن را شکست دهند و پیروزی بسیار مهمی را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند . با وجود اینکه 37 سال از آن زمان می گذرد این روز خجسته از یاد نمی رود و امام راحل نیز آن روز را یوم الله دانست ؛ لذا یادآوری روز فتح خرمشهر بر همگان لازم است تا این پیروزی بزرگ را فراموش نکنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته