دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1394 - 14:37

جان کری: توافق هسته‌ای ایران برای پیونگ‌یانگ یک درس است

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد که توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند برای کره شمالی یک درس باشد.
کد خبر : 18218

به گزارش سرویس‌ بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، جان کری که برای دیدار با مقامات چین به پکن سفر کرده است، در سخنان خود در این‌ باره اعلام کرد: امیدوارم که نتیجه موفق از مذاکرات هسته‌ای با ایران یک پیام مثبت برای مقامات کره شمالی باشد تا مقامات این کشور نیز برای از سرگیری مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای خود ترغیب شوند.


کری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: من بر این باورم که توافق با ایران بر سر مسئله هسته‌ای این کشور می‌تواند نفوذ و تاثیر مثبتی بر روی مقامات کره شمالی داشته باشد.


وزیر خارجه آمریکا با بیان این ادعا که توافق با ایران به معنای این است که "دست کشیدن از سلاح هسته‌ای منجر به تقویت شرایط اقتصادی و پایان دادن به انزوای کشور می‌شود"، افزود: این مسئله می‌تواند برای کره شمالی یک درس باشد تا مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد.


کری در این حال تصریح کرد:هیچ راهی وجود ندارد که با اطمینان گفته شود رهبران کره شمالی این پیام را در درون خود درک خواهند کرد.


مذاکرات میان کره شمالی و کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای این کشور چند سال است که متوقف مانده است و دو طرف به حملات لفظی علیه یکدیگر ادامه می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته