دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1396 - 10:56
در گفت وگو با آنا؛

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد؛ افراد سیاسی ورزشکاران شورا را بازی دادند/ از درگیری جدیدی با دبیر تاسف خوردم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت:بعد از رقابت‌های جهانی می‌خواستند یزدانی را تخریب کنند اما او با قهرمانی در باکو جواب خوبی به منتقدانش داد.
کد خبر : 182148

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی کشتی آزاد ایران در یک ماه اخیر با دو تیم متفاوت عازم مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های کشورهای اسلامی در باکو شد که در هر دو رویداد با کسب نتایج خوب به مقام قهرمانی رسید. اما نکته مهم در مورد آزادکاران بازگشت دوباره حسن یزدانی به دوران اوجش و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های باکو بود که می‌تواند نتیجه خوبی برای قهرمان المپیکی کشتی ایران به حساب بیاید.


محمد طلایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد درخشش کشتی‌گیران تیم ملی در مسابقات آسیایی و رقابت‌های کشورهای اسلامی گفت: «ما طی یک ماه گذشته در دو رویداد سخت شرکت کردیم و خوشختانه در هر دو مسابقات موفق شدیم نتایج خوبی کسب کنیم. کشتی‌گیران تیم ملی در هر دو رویداد کشتی‌های خوبی گرفتند و با کسب مدال‌های فراوان نشان دادند که تیم اول آسیا هستند.»


سرمربی تیم ملی در رابطه با درخشش حسن یزدانی در وزن جدیدش و کسب قهرمانی در مسابقات کشورهای اسلامی باکو بیان کرد: «حسن یزدانی در باکو جواب منتقدانش را داد. متاسفانه برخی از افراد بعد از رقابت‌های جهانی یا بدون منطق و یا از روی عمد می‌خواستند یزدانی را تخریب کنند و از کشتی‌های او را ایراد می گرفتند. یزدانی بعد از المپیک ریو تنها 2 ماه وقت داشت تا در وزن جدید خودش را برای رقابت‌های جهانی آماده کند که طی این مدت مشخص است که یک کشتی گیر نمی‌تواند به آمادگی مطلوب برسد. اما در مسابقات باکو و با گذشت زمان یزدانی نشان داد که می‌تواند به درخشش خودش ادامه دهد.»


وی ادامه داد: «یک کشتی گیر وقتی تغییر وزن می‌دهد نیاز به 20 جلسه مفید تمرینی دارد تا بتواند خودش را به مرز آمادگی برساند. البته یزدانی در باکو هم به مرز آمادگی کامل نرسید اما رفته رفته می‌تواند خودش را در ماه‌های آینده به فرم ایده‌آل برساند.»


وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد کشتی‌های مصطفی حسین خانی و میثم نصیری که مدال طلای بازی های کشور‌های اسلامی را به دست آوردند چیست گفت:«کشتی گیری که در یک تورنمنت مدال طلا می‌گیرد یعنی خوب کار کرده است. در این میان حسین خانی در باکو عالی کشتی گرفت و اگر به این روند رو به رشدش ادامه دهد دیگر شکست دادن او برای سایر کشتی‌گیران مشکل می‌شود.»


سرمربی تیم ملی کشتی در رابطه با شکست اسماعیل‌پور مقابل علی‌اف کشتی‌گیر آذربایجان افزود: «وقتی یک کشتی‌گیر عنوان دار جهان یک فن 4 امتیازی می خورد مشخص است که کشتی در یک لحظه از دستش در رفته است. اسماعیل‌پور هم در یک غافلگیری یک فن 4 امتیازی خورد. حریفش هم کشتی‌گیر بزرگی بود که هم در جهان و هم در المپیک به مدال رسیده‌است.»


طلایی در مورد نارضایتی‌اش از عملکرد جابر صادق‌زاده در مسابقات باکو گفت: «صادق‌زاده در مسابقات قهرمانی کشور سوم شد و در فرایند تیم ملی بود. مشکل این کشتی گیر این است باید تکلیفش را مشخص کند که در چه رشته‌ای می‌خواهد کشتی بگیرد.تمرینات کشتی پهلوانی و ساحلی با کشتی آزاد خیلی فرق دارد و رمان می‌برد او کشتی گیری شود که ما می خواهیم.»


وی همچنین در مورد یونس سرمستی که در وزن 57 کیلو گرم جایگزین حسن رحیمی شده بود گفت:«متاسفانه او ضعیف عمل کرد و نتوانست خواسته‌های ما را انجام دهد. البته این را هم باید بگویم که او دوماه پیش پایش آسیب دید که کمی روی تمریناتش تاثیر منفی گذاشته بود .»


طلایی همچنین در مورد پیمان یار احمدی که در باکو در وزن 74 کیلو گرم شکتی گرفت گفت:«درست است که این کشتی گیر در نتیجه گیری خوب نبود اما از دید من او خوب کشتی گرفت. او آمادگی خوبی دارد و می تواند مدعی کسب مدال در این وزن باشد.»


سرمربی تیم ملی در ادامه در مورد اتفاقی که در شورای شهر بین عباس جدیدی و علیرضا دبیر افتاد و بازتاب منفی زیادی هم در جامعه داشت گفت:«وقتی این خبر را شنیدم خیلی ناراحت و متاسف شدم . اینکه دو قهرمان ملی ایران که هر دو از چهره‌های شناخته شده دنیای کشتی هستند با هم درگیر شوند خیلی تاسف بار است.»


وی در ادامه در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چرا در این دوره از انتخابات شورا‌ها مردم به ورزشکاران رای ندادند گفت:«بالاخره در یک دوره مردم فکر می‌کردند با رای دادن به یک سری افراد آنها می‌توانند مشکلاتشان را بر طرف کنند اما در دوره بعدی مردم به افراد دیگر رای دادند که این امر طبیعی است. به نظرم ورزشکارانی که در این چند سال در شورای شهر بودند از افراد سیاسی بازی خوردند. در ورزش وقتی دو ورزشکار با هم دست می‌دهند با یکدیگر رفتار جوانمردانه دارند اما در سیاست ار مبارزه جوانمردانه خبری نیست که نیست.»


طلایی در پایان افزود: «جا دارد از زحمات شورای فنی و کادر فنی و همچنین رئیس فدراسیون تشکر کنم که همه جوره از تیم ملی حمایت کردند. روی هر دو تیم کار شد و هر دو تیم نتایج خوبی در هند و باکو کسب کردند. همه جوانانی که در این مسابقات کشتی گرفتند می‌توانند آینده کشتی ایران را تضمین کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب