دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1396 - 13:20
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد:

امضای قرارداد 630 میلیون دلاری ساخت لوله‌های ضد خوردگی/ امتداد حماسه سوم خرداد در 29 اردیبهشت

معاون وزیر نفت گفت:‌ قرارداد ساخت 600 کیلومتر لوله CRA (لوله های مقاوم در برابر خوردگی)‌به ارزش 630 میلیون دلار و یا معادل 550 میلیون یورو به امضا رسید.
کد خبر : 182101

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، ‌علی کاردر،‌ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای قرارداد تولید لوله های CRA با کنسرسیوم اسپانیایی- ایرانی با بیان این مطلب گفت: ‌ساخت این 600 کیلومتر لوله به همراه انتقال تکنولوژی به کشور خواهد بود.


کاردر ادامه داد: برای ساخت این لوله ها، دو مجتمع در منطقه کیش با مشارکت مساوی 50 درصدی بین شرکت توباچک اسپانیا و فولاد آلیاژی اصفهان تاسیس خواهد شد.


معاون وزیر نفت افزود: علت انتخاب کیش برای ساخت این دو مجتمع نزدیکی آن به پارس جنوبی و کم کردن فاصله انتقال است.


به گفته وی در سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال،‌ اجرای این قرارداد می تواند 750 نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم در کشور ایجاد کند.


کاردر تاکید کرد: در سال هایی که از نظر درآمدی در شرایط خوبی قرارداشتیم این کارها انجام نشد اما اکنون در تلاشیم تا ایران به عنوان اولین کشور در منطقه لوله های CRA را بومی سازی کند.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از 10 گروه کالایی که ساخت داخل آن مورد توجه بوده،‌ تا کنون 7 گروه قرارداد نهایی شده و امروز هشتمین قرارداد که ساخت لوله های CRA است به امضا رسید تا ایران بتواند از صفر درصد تولید کننده به 100 درصد تولید کننده این لوله ها تبدیل شود.


وی همچنین انتخابات 29 اردیبهشت را ادامه حماسه سوم خرداد عنوان کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته