دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1396 - 12:57

زنگنه: ایران تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد/ رفع بخش بزرگی از موانع امضای قراردادهای نفتی

به گفته وزیر نفت در صورت تمدید توافق کاهش تولید در نشست اوپک،‌ ایران از میزان تولید نفت خود نخواهد کاست.
کد خبر : 182094

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌ بیژن زنگنه،‌ وزیر نفت ایران در حاشیه مراسم امضای نخستین قرارداد نفتی در پسا برجام در جمع خبرنگاران گفت: ایران تولید خود را کاهش نخواهد داد و با صحبت هایی که با وزرای نفت عضو اوپک داشتیم زمان تمدید مشخص خواهد شد.


وی افزود:‌ در این نشست مشخص می شود که دوره تمدید برای چه مدتی باشد و در این زمینه ایران مشکلی برای تمدید ندارد.


به گفته وزیر نفت ایران،‌ این دوره تمدید بین 6 یا 9 ماه خواهد بود.


وی ادامه داد: بحث اصلی در نشست 172 اوپک تمدید توافق نوامبر است و به نظر می رسد در مورد اصل تمدید اجماعی بین اوپک و غیر اوپک وجود دارد.


زنگنه تاکید کرد:‌ هنوز بحثی در خصوص عددهای کاهش تولید کشورها مطرح نشده است.


وی با اشاره به مستثنی شدن نیجریه و لیبی از توافق کاهش تولید،‌ادامه داد:‌ مشکل این است که این دو کشور امکان تولید ندارند تا زمان که به ثبات برسند همین شرایط را خواهند داشت.


وزیر نفت در خصوص احتمال کارشکنی عربستان در خصوص توافق نیز گفت:‌ علایمی از کارشکنی عربستان دیده نمی شود و شرایط بازار نشان می دهد که عربستان مایل است تا قیمت ها بالا باقی بماند.


وی به انتخابات ریاست جمهوری ایران در 29 اردیبهشت و نتیجه بدست آمده اشاره کرد و افزود: با انتخابات 29 اردیبهشت بخش بزرگی از موانع امضای قراردادهای نفتی برداشته شد و به زودی مناقصات آن برگزار می شود.


زنگنه در خصوص احتمال حضور در کابینه دولت دهم نیز گفت: ممکن است خیلی چیزها دلم بخواهد.


به گفته وزیر نفت صادرات گاز به عراق به محض باز شدن ال سی آغاز خواهد شد.


زنگنه ادامه داد:‌ مراحل صادرات گاز به عمان ادامه دارد و منتظریم تا مشاوراسناد مناقصه و پیشنهاد را تهیه کند و به مناقصه برویم.


وی در خصوص رعایت اصول اچ اس ای در صنعت نفت نیز گفت: همیشه توجه به اچ اس ای و سختگیری های لازم را داشته ایم و مسئله مربوط به آموزش ها انجام شده و ادامه دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته