دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی:

دانش فنی روز نیاز توسعه و بهره‌وری در اقتصاد است/ آموزش کارگر هزینه نیست

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری گفت: آموزش نیروی انسانی جدید یا بازآموزی و به‌روزرسانی سطح دانش نیروی کار قدیمی نباید تنها به صرف یک هزینه قلمداد شود بلکه بنگاه‌داران باید آموزش را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت لحاظ کنند.  
کد خبر : 182057

فرشید شکرخدایی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و دبیر جشنواره ملی بهره وری با اشاره به لزوم به‌روزرسانی آموزش در بنگاه‌های اقتصادی به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: وجود دانش فنی به‌روز، یکی از مهمترین ارکان رشد توسعه و بهبود کیفی یک محصول در بنگاه‌های اقتصادی است.


وی ادامه داد: تامین نیرو در بنگاه های اقتصادی، واحدهای تولیدی و حتی خدماتی باید آموزش های تولیدی یا بازآموزی کاربردی شوند تا این بنگاه‌های اقتصادی از لحاظ نظام آموزش عالی بتوانند همگام با نیازهای بازار پیش روند.


دبیر جشنواره ملی بهره‌وری با اشاره به اینکه آموزش نیروی انسانی تاثیر به‌سزایی در بهبود شرایط تولیدی و کیفی دارد تاکید کرد: مدیران بنگاه‌های اقتصادی برای کسب سهم قابل توجهی از بازار، به‌غیر از سرمایه‌گذاری در خرید تجهیزات و مواد اولیه باید در حیطه آموزش نیز سرمایه‌گذاری کنند.


وی تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی جدید یا بازآموزی و به‌روزرسانی نیروی کار قدیمی تنها به صرف یک هزینه قلمداد نمی‌شود بلکه باید آموزش را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت لحاظ کنند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درخصوص اهمیت آموزش‌های حرفه‌‌ای برای افزایش بهره‌وری در بنگاه‌های تولیدی گفت: بنگاه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی باید از مزایای همکاری با دانشگاه‌ها بهره‌مند شوند زیرا وجود نیروی کار دارای مدرک تحصیلی بدون کارعملی زیاد است اما اگر این بنگاه‌ها با مراکز علمی و دانشگاهی قرارداد ببندند، می‌توانند در آینده با استفاده از کارآموزان دانشگاهی نیاز به نیروی کار را برطرف سازند و به اشتغالزایی کمک کنند.


شکرخدایی در پایان اضافه کرد:‌ حضور نیروهای علمی و دانشگاهی در واحدهای تولیدی و بنگاه‌ها و سازمان‌های خدماتی، مالی، پولی، بیمه ای و ترکیب تفکر، عمل و آموزش همراه با اصلاح قوانین مربوطه می‌تواند بهترین منابع در زمینه اشتغال باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته