دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1396 - 12:40
واعظ آشتیانی درگفت‌وگو با آنا:

کمیته اخلاق دلایل محرومیت فروزان را بگوید/ چرا باید فردی به‌خاطر شغل همسرش محروم شود؟

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: کمیته اخلاق برای تنویر افکار عمومی باید اشاره کنند که تنبیه فروزان با استناد به کدام بند قانونی بوده‌است.
کد خبر : 181993

امیر واعظ آشتیانی در واکنش به محرومیت 3 ماهه محسن فروزان از سوی کمیته اخلاق به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «هر کسی در خانواده خودش مسئولیت‌های دارد. چه زن نسبت به شوهر و چه مرد نسبت به همسر خود باید وظایفی را برعهده بگیرند. به طور حتم باید هر زن و شوهری به گونه‌ای زندگی کنند که موضوعات اخلاقی که با اتکا به آن می‌توان جامعه‌ای سالم داشت، رعایت شود.»


او ادامه داد: «در این میان مسئله‌ای که مطرح می‌شود توجه به این نکته است که ورود به زندگی شخصی افراد با چه مجوزهایی صورت می‌گیرد و اینکه چرا باید مسائل شخصی به مسائل شغلی یک فرد ارتباط پیدا کند. چه بسا ما کارمندانی در کشور داریم که در مشاغل مهم و تاثیرگذاری مشغول به کار هستند. این افراد چه مرد و چه زن در زندگی شخصی خود رفتارهایی دارند که ممکن است عموم جامعه پذیرای آن نباشد و با شئونات اجتماعی ما مغایر باشد. آیا باید تمامی این افراد توبیخ شوند؟»


مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: «کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال امثال محسن فروزان را به چه دلیل با محرومیت مواجه می کند. اینکه همسر او یک فعال مدلینگ است تا چه اندازه به او مربوط می‌شود؟ خود من در زمانی که مدیرعامل استقلال بودم با فدراسیون در خصوص داستانی مربوط به حنیف عمران‌زاده مسئله داشتیم. حرف‌مان هم این بود که باید به مسئله بازیکن استقلال دادگاه قضایی ورود کند و فدراسیون نمی تواند او را به خاطر اتفاقی که بیرون از محیط ورزش رخ داده، محکوم کند. عمران‌زاده در دادگاه بدوی محکوم شد ولی در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد. در آن زمان فدراسیون عجولانه برخورد کرد و از طرفی می‌خواست بازیکنی را دچار مجازات مضاعف کند که وجاهت ندارد و البته که در کشورهای پیشرفته فوتبالی دنیا بازیکنی را این‌چنین محروم نمی‌کنند.»


وی تاکید کرد: «من موافقم که ورزشکاران ما به‌خاطر آنکه الگوی جوانان هستند باید یک سری مسائل را رعایت کنند و باید بدانند که آنها تابلوی تمام عیار جامعه‌اند و هر گونه اشتباهی که از آنها سر بزند تانیر چندین برابری در میان مردم دارد. البته باید همه به این جمع‌بندی برسند که اتفاقاتی که کمیته اخلاق به ان اشاره می کند چه اساسی دارد. اگر فردی که جریمه شده، مجرم است باید در محاکم دیگر هم محکوم شود و اگر مجرم نیست با چه ادله‌ای محکوم شده است.»


واعظ آشتیانی یادآور شد: «آقایانی که در کمیته اخلاق درس قضاوت خوانده‌اند باید توضیح دهند چه موضوعی باعث می‌شود تا به خاطر شغلی که همسر یک فرد دارد و البته که قانون مانع کار آن شخص نشده برعلیه همسر وی حکم محرومیت صادر می‌شود. در کجای دنیا پدری را به جرم فرزند محکوم می‌کنند. اصلا چنین کاری منطق دارد؟ شاید آقایان دلایل مستدلی دارند ولی برای تنویر افکار عمومی باید اشاره کنند که این تنبیه با استناد به کدام بند قانونی بوده‌است تا از فشار افکار عمومی خارج شود. اگر قانونی وجود دارد که اجازه می‌دهد به خاطر شغل قانونی یک زن، شوهرش گروگان گرفته و محکوم شود آن را بیان کنند. چون قوه قضاییه هم براساس مستندات محکمی فردی را در یک شغل قانونی محکوم می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته