دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1396 - 12:32

گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی/ 1

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیام، برپایی نمایشگاه و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی بویژه تجدیدمیثاق با شهدای دفاع مقدس، سالروز حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 را گرامی داشتند.
کد خبر : 181979

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک با صدور پیامی سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است؛ در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران که سرشار از برگ‌های زرین آزادگی و افتخاراست، حماسه فتح خرمشهر عزیز، نقطه عطفی است که با عنایت الهی، درایت پیر فرزانه جماران و فداکاری فرزندان غیور این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.


بی تردید سوم خرداد و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی که یادآور ایام غریبِ اتکای مظلومانه‌ آسمانی‌ترین انسان هایی است که گمنامی جهاد در راه خدا و فضیلت های معنوی دفاع از شرف و نوامیس و ارزش های مقدس این خاکِ پاک را بر مادیات و شهرت دنیوی ترجیح دادند و به سرافرازیِ ماندگار پیوند خوردند، فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت مجاهد ایران اسلامی، ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.


به گزارش آنا، همزمان با فرارسیدن سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر، مراسم بزرگداشت این روز حماسی با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا برگزار شد.


سرپرست واحد بیضا در این مراسم گفت: دوران دفاع مقدس یادآوره خاطرات و رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل است که نام شهدا را تا ابد در خاطر ما زنده نگه می‌‌دارد.


دکتر ملایی، حماسه سوم خرداد را نماد صبر مقاومت و ایستادگی در برابرظلم و ستیز خواند و گفت: حماسه سوم خرداد به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی، رشادت و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام را به رخ جهانیان کشید.


گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدای واحد بیضا و برگزاری زیارت پر فیض عاشورا ، پیاده روی کارکنان ، استادان و دانشجویان ، از ویژه برنامه های این دانشگاه به مناسبت آزادسازی خرمشهر بود.


به گزارش آنا، به مناسبت فرارسیدن سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و گرامی‌داشت حماسه سوم خرداد هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر با حضور در گلزار شهداء شهرستان مشگین‌شهر، مرقد مطهر شهدای گرانقدر را با گلاب غباروبی کرده و با نثار فاتحه و صلوات با آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شهدا و امام شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت دوباره کردند.


این مراسم به همت روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر و بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان مشگین شهر برگزار شد.


به گزارش آنا، گردهمایی پیاده‌روی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در راستای ارج نهادن به مقام والای شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، صبح چهارشنبه 3 خرداد از مقابل سردر واحد برگزار شد.


شرکت کنندگان بعداز پیمودن مسیر تعیین شده، در محوطه سالن آمفی تئاتر دانشگاه به کار خود پایان دادند.


در پایان این همایش رئیس واحد رفسنجان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «این هفته دو اتفاق مهم در تاریخ کشورثبت شده است. پیشنهاد راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امام راحل (ره) در آن موقعیت حساس کشور این پیشنهاد را قبول کردند، نشان از اهمیت موضوع آموزش عالی از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و امام راحل (ره) دارد.»


دکتر محسن صفریان افزود: «دوم آزادسازی خرمشهر از دست رژیم صدام که می‌توان این روز را تاریخ جمهوری اسلامی ایران دانست. از شرکت‌کنندگان برای حضور در این همایش تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که چنین برنامه‌هایی در طول سال نیز ادامه یابد.»


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، گنجینه‌ای از کتاب‌های ارزشمند با موضوع جنگ تحمیلی، حماسه ومقاومت، در قالب نمایشگاهی علمی و فرهنگی، از ۳ تا 7 خرداد، باهدف انتقال تجربیات ارزشمند شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده در محل کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در معرض دید دانشگاهیان گذاشته شده است.


مسئول فرهنگی واحد مینودشت در حاشیه این نمایشگاه گفت: «گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان در حفاظت از کیان ایران اسلامی، حفظ ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس، حمایت از آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و تحقق بیانات مقام معظم رهبری از جمله اهداف اصلی اجرای برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.»


ایوب سرایلو اظهار کرد: «از مجموع کتاب‌های چاپی کم‌مانند مجموعه‌ای ارزشمند، مانندِ جنگ تحمیلی از دیدگاه امام خمینی (ره)، تاریخ نظامی جنگ تحمیلی، دفاع مقدس در بیانات امام خمینی (ره)، تقویم تاریخ دفاع مقدس، اولین‌های دفاع مقدس، حفظ آثار جنگ و... در معرض نمایش دانشگاهیان قرار گرفته است.»


سرایلو افزود: «آیین غبارروبی و نشست بصیرتی از دیگر برنامه هایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.»


به گزارش آنا، کارکنان بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه با حضور در مراسم صبحگاهی سپاه پاسداران، سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدای والامقام عملیات بیت‌المقدس را گرامی داشتند.


در این مراسم حجت‌الاسلام سید کمال موسوی امام جمعه ایذه و سرهنگ طاهری فرمانده سپاه ایذه درباره این روز مهم مطالبی بیان کردند.




در سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با شرکت در برنامه صعود صبحگاهی به ارتفاعات دانشگاه، یاد و خاطره شهدای این فتح ظفرمند را گرامی داشتند.


به گزارش خبرنگار آنا؛ این صعود از مقابل ساختمان اداری آغاز شد و کارکنان پس از طی ارتفاعات مشرف به دانشگاه با حضور بر مزار شهدای گمنام، با شهدا تجدید میثاقی دوباره بستند.


در حاشیه این صعود همایش بازی های سنتی محلی نیز برگزار شد و از کارکنان شرکت کننده با صرف صبحانه و قرعه کشی جوایز، پذیرایی شد.


دکتر کیان پهلوان افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر پیام تبریکی منتشر کرد.


در این پیام آمده است: حکایت خرمشهر،حکایت روزهای مظلومیت، آتش، خون ولبخند می باشد حکایت شهری است که از خون، خرم شد. حکایت مدرسه عشقی است با نیمکت سنگرها. خرمشهر شهرحماسه‌های ماندگار و شهر شهید جهان آراهاست. خرمشهر! ایستادی و آموختی‌مان که بر پنجره های شکسته نیز آفتاب طلوع می‌کند. نامت تا همیشه آذین عزّت مان باد.


حماسه فتح خرمشهر، به‌عنوان روز ملی مقاومت ، یادآور رشادت ها و استقامت مردم بزرگ خرمشهر در پاسداری از ارزش های میهن اسلامی ایران است. فتح خرمشهر فتح خاک نبود، فتح ارزش ها بود.


وظیفه خود می دانم در این روز بزرگ حماسه به یاد ماندنی فتح خرمشهر را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده های معظم شهدا، ایثار گران، جامعه دانشگاهی و ملت غیور ایران تبریک و تهنیت عرض نمایم.


همزمان با 3 خرداد، سال‌روز آزادسازی خرمشهر و به همت بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشجویی، نمایشگاه «فتح خرمشهر به روایت تصویر» در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گشایش یافت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در بازدید از این نمایشگاه، با گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر، نشانه عزم و اراده ملی و دینی غیورمردان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.


دکتر وحید خطیبی، آشنایی دانشجویان با آرمان‌های شهدای جنگ تحمیلی را از مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه، بالغ بر 50 عکس از وقایع جنگ تحمیلی در معرض دید عموم قرار گرفته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، اقتدار امروز کشور را مرهون شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و گفت: همه دانشگاه‌ها باید نسبت به معرفی این حماسه عظیم به نسل جوان، اهتمام ویژه‌ای کنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به همت پایگاه بسیج حبیب ابن مظاهر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول همایش بزرگ پیاده روی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور هیات رئیسه و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهردر تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود که در سراسر میهن اسلامی ما مردم را به وجد آورد.


کارکنان واحد مسیر گلزار شهدای گمنام شهرستان تا گلزار شهدای گمنام واحد را همراه با مسئولان دانشگاه طی نمودند و در آخر با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه علاوه بر غبارروبی و قرائت فاتحه ، با آرمان های والای شهدا تجدید میثاق کردند و به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب