دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1396 - 11:54

پیشنهاد ارائه لایحه‌ای برای پیشگیری از بلایای طبیعی در مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع بلایای طبیعی در ایران گفت: متأسفانه امدادرسانی‌ها به موقع انجام نمی شود و حتی تعداد بالگردها برای امدادرسانی کم است.
کد خبر : 181730

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اسدالله عباسی در نشست علنی امروز _سه شنبه 2 خرداد_ مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش سیل استان‌های سیستان و بلوچستان،آذربایجان شرقی و غربی از سوی کمیسیون عمران گفت: اخیراً کشورمان به دلیل وقوع سیل دچار خسارات مادی و معنوی شد.


نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان،مسکن و زمین‌های زراعی خود را از دست دادند و امروز بیکاری گریبانگیر آنها شده است.


وی افزود: از سوی دیگر تلفات جانی ناشی از سیل های اخیر از جمله خسارات معنوی بود که باعث گرفتاری‌های اجتماعی و اقتصادی می شود.


عباسی ادامه داد: تفاوت اقلیمی در سراسر ایران باعث می شود به لحاظ وقوع حوادث طبیعی در صدر کشورهای دنیا قرار داشته باشیم اما متأسفانه از نظر مهارت مدیریت و رفع بحران جزو کشورهای مشکل دار هستیم.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت فراهم کردن تمهیدات پیشگیری و رفع بحران یادآور شد: متأسفانه امدادرسانی‌ها به موقع انجام نمی شود و حتی تعداد بالگردها برای امدادرسانی کم است؛لذا باید به دولت کمک شود تا لایحه ای به مجلس در این زمینه ارائه کند تا بودجه آن نیز به صورت صددرصد تخصیص یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب