دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1396 - 11:20
بازرس هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران :

لزوم تسهیل پذیرش دانشجوی مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی/ شرح وظایف فیزیوتراپیست‌ها تغییر می‌کند

بازرس هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: اخیرا شرح وظایف رشته فیزیوتراپی در سازمان نظام پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و امیدواریم که طی یکی دو ماه آینده با حضور نمایندگان وزارت بهداشت این شرح وظایف به تایید نهایی برسد.
کد خبر : 181679

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد موذن‌زاده از برگزاری اولین کنگره بین المللی و بیست هشتمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران خبر داد و گفت: فیزیوتراپی یکی از رشته‌های پزشکی است که در دنیای امروز در خط مقدم خدمات بهداشتی درمانی قرار دارد. فیزیوتراپی رشته‌ای است با دامنه وسیع درمانی که می‌تواند اثرات خود را در ابعاد مختلف کاهش درد، التهاب، بهبود شکستگی‌ها و ضایعات بافت نرم نشان دهد و در بازگشت بیمار به محیط کار و زندگی نقش مهمی را ایفا کند.
بازرس هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: خوشبختانه فیزیوتراپیست‌ها در نظام سلامت و تیم توانبخشی در تعامل کامل با گروه‌های مختلف پزشکی فعالیت می‌کنند و اخیرا شرح وظایف رشته فیزیوتراپی در سازمان نظام پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و امیدواریم که طی یکی دو ماه آینده با حضور نمایندگان وزارت بهداشت این شرح وظایف به تایید نهایی برسد.
وی ادامه داد: امیدواریم امسال مشکل پذیرش دانشجوی مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی حل شود و شاهد پذیرش فراگیر دانشجویان از مقطع لیسانس باشیم تا بتوانیم خدمات شایسته‌تر و بهتری را به بیماران ارائه کنیم.
موذن‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با توجه به برگزاری اولین کنگره بین المللی و بیست هشتمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران، افزود: این کنگره با حضور بیش از سه هزار فیزیوتراپیست و دانشجویان رشته فیزیوتراپی در مقاطع مختلف برگزار می‌شود و همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی در جوار این کنگره با حضور حدود ۱۰۰ شرکت سازنده و واردکننده، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تجهیزات فیزیوتراپی در سطح منطقه است.
موذن زاده ادامه داد: در این کنگره شخصیت‌های برجسته علمی فیزیوتراپی از کشورهای امریکا، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، استرالیا، لهستان، جمهوری چک و از کشورهای منطقه هند، پاکستان، لبنان و عراق حضور خواهند داشت.
بر اساس این گزارش، اولین کنگره بین المللی و بیست هشتمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران از سوم تا پنجم خرداد در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته