دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1396 - 11:40

گفت‌وگوی تلفنی سیسی و ماکرون

رئیس‌جمهوری مصر در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود درباره گسترش روابط دوجانبه، جنگ در لیبی و همکاری در زمینه تحقیقات درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی مصر گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 181660

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، دفتر ریاست‌جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «عبدالفتاح سیسی در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، انتخاب او را به‌عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه تبریک گفت و برای ماکرون در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.»


سیسی در این تماس تلفنی به رایزنی درباره مناسبات سیاسی میان دو کشور پرداخت و خواهان گسترس همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها شد.


طبق این بیانیه، در این تماس تلفنی دو طرف به بررسی موضوعات منطقه‌ای ازجمله تلاش‌های جاری برای حل بحران در لیبی و ادامه همکاری‌های میان مصر و فرانسه در زمینه تحقیقات ویژه برای بررسی ابعاد پنهان حادثه سقوط هواپیمای ایرباس 320 خطوط هوایی مصر پرداختند، حادثه‌ای که 19 می 2016 (30 اردیبهشت 1395) در دریای مدیترانه رخ داد.


در پایان این تماس تلفنی سیسی از ماکرون دعوت کرد تا به مصر سفر کند، موضوعی که ماکرون با آن موافقت و اعلام کرد به‌زودی این خواسته را عملی خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته