دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1396 - 09:59

نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد/ جزئیات انجام مصاحبه حضوری

کارنامه نتیجه انتخاب رشته و وضعیت علمی داوطلبان در هر کد رشته محل همراه با برنامه زمانی مراجعه و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله ارزیابی تخصصی)آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال 1396 منتشر شد.
کد خبر : 181650

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارنامه نتیجه انتخاب رشته برای داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1396 مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کرده‌اند، بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.


داوطلبانی که در یک یا چند کدرشته محل‌ انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، باید با توجه به نکات زیر و براساس برنامه زمانی، با همراه داشتن مدارک لازم برای انجام مصاحبه به هر یک از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنند.


داوطلبانی می‌توانند به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی مراجعه کنند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.


با توجه به اینکه در برنامه زمانی انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله ارزیابی تخصصی) از داوطلبان از سوی برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امکان تغییر وجود دارد، بنابراین داوطلبان معرفی‌شده باید حتما قبل از مراجعه برای مصاحبه، به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزشی مربوطه مراجعه کنند.


داوطلبانی که پس از شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون دوره‌ی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 1396 قرار بگیرند، نمی‌توانند در آزمون دکتری سال 1397 ثبت‌نام و شرکت کنند.


با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی در ظرفیت‌های بعضی از کدرشته‌محل‌ها صورت گرفته است که گزینش نهایی و معرفی داوطلبان قبولی براساس ظرفیت نهایی صورت می‌گیرد.


همه داوطلبانی که انتخاب رشته کرده‌اند، وضعیت علمی آنها (از نظر اینکه حدنصاب کد رشته، یا رشته‌های انتخابی را دارا باشند یا خیر) در کارنامه در هر یک از کدرشته‌محل‌های انتخابی درج شده است، و چنانچه داوطلبان درباره کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند، باید حداکثر تا تاریخ 10 خرداد منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان سنجش تقاضای خود را ارسال کنند.


همه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، اگر تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) دانشگاه‌های مربوطه را دارند، باید از طریق سایت سازمان سنجش از 7 تا 16 خرداد برای انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی، مبلغ 330.000 (سیصد و سی هزار) ریال را از طریق پرداخت الکترونیک در سایت سازمان سنجش آموزش کشور پرداخت کنند و سپس فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی در سایت اطلاع رسانی این سازمان را تکمیل کنند.


گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای این آزمون و حدنصاب تعیین شده از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی شده‌اند، انجام می‌شود.


همه داوطلبانی که از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی کدرشته محل‌های تحصیلی این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند، باید برای اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و سایر مراحل گزینش به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.


اصل مدرک کارشناسی‌ارشد یا کارنامه ریز نمرات، اصل مدرک کارشناسی یا کارنامه ریز نمرات، اصل شناسنامه یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان سنجش، اصل گواهی به همراه حکم کارگزینی برای افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده‌اند، همه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی، ارائه طرح‌واره به دانشگاه محل مصاحبه در رشته‌های پژوهش محور و سایر مدارکی که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سایت خود اعلام می‌کنند از جمله مدارکی است که داوطلبان دارای حدنصاب باید برای مرحله مصاحبه به همراه داشته باشند.


داوطلبانی که دارای حدنصاب نمره علمی در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1396 «Ph.D» شده‌اند، می‌توانند براساس برنامه زمانی مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته