دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1396 - 10:46

سفر غیر منتظره وزیر امور خارجه قطر به بغداد

وزیر امور خارجه قطر روز گذشته (دوشنبه) با نخست‌وزیر عراق درباره تازه ترین تحولات جنگ با داعش، روابط دوجانبه و اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 181632

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گزارش کرد بخش رسانه‌ای دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد حیدر العبادی با محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی درباره روابط و مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه خاورمیانه در سایه مشکلات و چالش‌های پیش‌روی این منطقه و نیز جنگ با گروه تروریستی داعش گفت‌وگو کرد.


محمد بن عبدالرحمن در این دیدار پیام دعوت تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر از حیدر العبادی برای سفر به دوحه را تسلیم وی کرد.


حیدر العبادی در این دیدار گفت: «نیروهای امنیتی عراق موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی در جنگ با عناصر داعش کسب کردند و در آستانه کسب پیروزی نهایی و نابودی کامل داعش در عراق هستند و بسیار مهم است که همه کشورها با تروریسم و اندیشه‌های انحرافی این گروه که تهدیدی بزرگ و خطرناک برای منطقه و جهان هستند، مبارزه کنند.»


طبق بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق، وزیر امور خارجه قطر بر اهمیت توسعه روابط دوحه و بغداد و همکاری مشترک و یکسان دو کشور در مبارزه با چالش‌های پیش‌روی منطقه تاکید کرد.


وزیر امور خارجه قطر در ادامه سفرش، با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود در زمینه هماهنگی و همگرایی مشترک دو کشور درباره موضوعات مهم منطقه گفت‌وگو خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته