دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1394 - 16:13

آغاز عملیات گسترده ارتش پاکستان علیه طالبان

پاکستان عملیات گسترده خود علیه طالبان در شمال و جنوب این کشور را آغاز کرد.
کد خبر : 18148

به گزاش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، نیروهای نظامی پاکستان امروز حملات همه‌جانبه خود را علیه مواضع طالبان در نقاط کوهستانی شمال شرقی در ولایت وزیرستان شمالی پاکستان آغاز کردند.


بر اساس این گزارش، این عملیات در مناطق دره‌های جنگلی در دره شاوال و در نقاطی که مقر اصلی نیروهای طالبان است و محلی مناسب برای عبور و مرور نیروهای طالبان به افغانستان است، انجام می‌شود و در مرحله اول که امروز انجام شد، 17 نفر از اعضای طالبان کشته شدند.


این عملیات از ساعات اولیه بامداد امروز آغاز شد و محل اصلی انجام آن نیز در مناطق قبایلی دور از دسترس که مقر طالبان است، اعلام شده است.


نیروهای نظامی پاکستان در چند ماه اخیر حملات خود علیه مواضع طالبان را تشدید کرده‌اند و این در حالی است که از چندی پیش صحبت‌هایی در خصوص آغاز عملیات گسترده علیه طالبان توسط ارتش این کشور مطرح شده بود.


این حملات در شرایطی انجام می‌شود که مقامات افغانستان در تلاش برای آغاز مذاکرات با طالبان برای صلح با این گروه هستند و از سوی دیگر نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز هفته گذشته برای گفتگو درباره روند صلح با طالبان به کابل سفر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته