دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1396 - 12:24

بازی های کشورهای اسلامی؛ روز طلایی ووشوی ایران در باکو

نمایندگان ووشو ایران امروز در بازی های کشورهای اسلامی به شش مدال خوش رنگ طلا رسیدند.
کد خبر : 181474

به گزارش گروه ورزشی آنا،سومین روز رقابت های ووشو بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی به میزبانی سالن اسپرت حال باکو پیگیری می‌شود که مهدی محمدی ووشوکار وزن 56 کیلوگرم کشورمان در فینال این رقابت‌ها به مصاف "ایلچین امین اف" نماینده کشور میزبان رفت و با شکست حریف خود طلایی شد.


محمدی در مرحله یک چهارم نهایی با برتری ٢برصفر برابرمحمد دومبی از ساحل عاج راهی مرحله نیمه هایی رقابت ها شده بود. در مرحله نیمه نهایی نیز برابر "آگامی رادف" نماینده کشور ترکمنستان به روی سکو رفت و دومین فینالیست ساندای ایران شد.


همچنین معین حاجی زاده نماینده وزن 52 کیلوگرم تیم ملی ووشو با شکست حریف خود به مدال طلای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دست یافت.در وزن منهای 60 کیلوگرم هم عرفان آهنگریان برای کسب مدال طلای به مصاف «یاسین محمد» از تونس رفت و با شکست این سانداکار طلایی شد.


وی در دور نخست «رستم ابراگیموف» از قرقیزستان و در یک چهارم نهایی از سد «زچیل آندانه» از بنین گذشته بود. در نیمه نهایی به مصاف «روسلم پیرعلی اوف» از جمهوری آذربایجان رفت.


در وزن منهای 65 کیلوگرم هم «فرود ظفری» که در ابتدا «طارق هندریک» از اندونزی را با اقتدار شکست داده بود در مرحله نیمه نهایی نیز «عبداله عبید» از پاکستان را از پیش روی برداشت و به فینال رسید. ظفری که نخستین حضورش را در تیم ملی ووشوی ایران تجربه می کند، برای رسیدن به مدال طلا با «بایرام شامادوف» از جمهوری آذربایجان مبارزه کرد و در نهایت با برتری به کار خود پایان داد و به مدال طلا رسید.


همچنین در وزن منهای 70 کیلوگرم، «سعید فاضلی» که پیش از این «دائو کادر» از ساحل عاج ، «علی قیاسی» نفر سوم جهان از اردن و «بکار ساواس» نایب قهرمان جهان از ترکیه را شکست داده بود در فینال با «ووگار کرم اوف» از کشور میزبان رقابت کرد.


فاضلی در مبارزه پایانی نیز با اقتدار ووشوکار میزبان را با شکست بدرقه کرد و پنجمین طلایی تیم ایران لقب گرفت.


در وزن منهای 75 کیلوگرم هم «یزدان میرزایی» که در دور نخست مبارزه برابر حریف اهل اندونزی را در پنج ثانیه با ناک اوت به سود خود پایان داده بود در مرحله نیمه نهایی «پرویز عبداله یف» از کشور میزبان را شکست داد. ملی پوش ایران، در فینال و برای کسب مدال طلا با «آیمان محمد» از مصر رقابت کرد و در پایان مبارزه ای سخت به برتری دست یافت و مدال طلا را بر گردن آویخت.


تیم 6 نفره ووشوی ایران با 6 طلای «معین حاجی زاده»، «مهدی محمدی»، «عرفان آهنگریان»، «فرود ظفری»، «سعید فاضلی» و «یزدان میرزایی» به کار خود پایان داد.


«حسین اوجاقی» و «کیوان شیرآقایی» هدایت تیم ملی ووشوی ایران را برعهده داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته