دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1394 - 16:07

وزیر خارجه عربستان مدعی شد: با آمریکا علیه ایران توافق کردیم

وزیر امورخارجه جدید عربستان سعودی تاکید کرد در اجلاس «کمپ‌دیوید» در آمریکا، درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای توافق شد.
کد خبر : 18147

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «اسکای‌نیوز» عربی، «عادل بن احمد جبیر» وزیر امورخارجه عربستان گفت: یکی از اهداف مهم اجلاس «کمپ‌دیوید»، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بود که این موضوع با موافقت همه طرف‌ها همراه شد.


«جبیر» افزود: ما در اجلاس «کمپ‌دیوید» تلاش کردیم بر این موضوع تاکید کنیم که هدف اصلی، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و باید همه راه‌های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بسته شود. همه طرف‌ها با این موضوع موافقت کردند و منتظر نتیجه ملموسی در این‌باره هستند.


وی همچنین گفت: ما برای تامین سلاح برای مخالفان «میانه‌رو» در سوریه تلاش خواهیم کرد. ما به‌دنبال راهی برای انتقال قدرت در سوریه هستیم که «بشار اسد» (رئیس‌جمهوری کنونی سوریه) بخشی از آن نباشد.


وزیر امورخارجه عربستان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما اعلام کردیم اجازه 5 روز آتش‌بس را با اهداف انسانی خواهیم داد، اما متاسفانه نیروهای «انصارالله» به آتش‌بس پایبند نبودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته