دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1396 - 11:31
در گفت‌وگو با آنا

کارشناس والیبال: جوانان والیبال می‌توانند عصای دست کولاکوویچ باشند/ تیم ملی جوانان درخشش فوق العاده‌ای داشت

فرهاد نفرزاده گفت: پیروزی تیم ملی والیبال جوانان ایران مقابل تیم بزرگسال آذربایجان آن هم در سه ست در خاک این کشور نشان از قدرت بالای والیبال ایران در منطقه و آسیا دارد.
کد خبر : 181463

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی والیبال جوانان ایران که در مسابقات کشورهای اسلامی در باکو شرکت کرد موفق شد از سد همه حریفانش بگذرد و در مقابل آذربایجان میزبان در فینال مسابقات قرار بگیرد. جوانان والیبال ایران در بازی فینال هم با ارائه یک بازی زیبا موفق شدند در سه ست از سد تیم میزبان بگذرند و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کنند.


فرهاد نفرزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد قهرمانی جوانان والیبال ایران در مسابقات کشورهای اسلامی در باکو گفت: «مسابقات والیبال کشورهای اسلامی با حضور 10 تیم در دو گروه 5 تیمی برگزار شد. تیم‌های خوبی مانند آذربایجان، ترکیه و قطر در این مسابقات حضور داشتند که با تیم بزرگسال خودشان راهی باکو شدند. همه تیم‌هایی که در باکو حضور یافتند برای کسب قهرمانی آمده‌ بودند و خوشبختانه جوانان والیبال ایران با درخششی که در این رقابت‌ها داشتند به مقام قهرمانی رسیدند.»


وی ادامه داد: «جوانان والیبال در بازی فینال دست به کار بزرگی زدند و مقابل آذربایجان میزبان که از امکانات بالایی برخوردار بود و همچنین جو سالن که به نفع این تیم بود پیروز شدند. پیروزی سه بر صفر مقابل تیم بزرگسال آذربایجان در خاک این کشور نشان از قدرت بالای والیبال ایران در منطقه و آسیا دارد.»


کارشناس والیبال در خصوص کیفیت بازیکنان جوان ایران در این رقابت‌ها و حضور آنها در تیم ملی بزرگسالان بیان کرد: «عملکرد خوب تیم ملی جوانان خیال جامعه والیبال را راحت کرد که تیم خوبی پشتوانه تیم بزرگسال ما قرار دارد. بازیکنانی مثل آقچه‌لی، جواد کریمی، اسفندیار، مسافر و عینی نشان دادند که همین امروز می‌توانند در تیم ملی بزگسالان زیرنظر کولاکوویچ کار کنند و حتی در مقاطعی بتوانند گره تیم بزرگسالان را باز کنند و عصای دست کولاکوویچ باشند.»


نفرزاده در مورد حضور کادر فنی ایرانی بالا سر تیم ملی جوانان گفت: «حضور بهروز عطایی و تیمش در کنار تیم ملی جوانان و کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها نشان از قابلیت بالای مربیان ایرانی دارد. کادر فنی تیم ملی جوانان و در راس آنها بهروز عطایی نشان داد که می‌توان در تیم‌ ملی بزرگسالان هم از مربیان ایرانی استفاده کرد. کادر فنی ایرانی در حال حاضر در والیبال دنیا به قابلیت‌هایی رسیده که می‌توانند حتی در تیم‌های دیگر دنیا هم مربیگری کنند و والیبال ایران را به دنیا معرفی کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته