دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1394 - 14:19
پیش از خطبه های نماز جمعه تهران

نقوی حسینی: ایران دخالت نظامی در یمن ندارد/ اگر دخالت می‌کردیم رژیم عربستان در همان هفته اول محو می‌شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه ایران دخالت نظامی در یمن ندارد، گفت: اگر ایران دخالت کند و تصمیم بگیرد از رژیم آل سعود چیزی باقی نمی‌ماند ولی ما تنها کمک انسان‌دوستانه می‌کنیم.
کد خبر : 18144

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سیدحسین نقوی حسینی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران، با اشاره به اعزام کشتی نجات ایران به یمن، گفت: ما برای کمک به مردم یمن منتظر مجوز هیچ نهاد بین‌المللی نخواهیم ماند، کسانی که در محافل بین‌المللی شایعه‌هایی می‌سازند می‌دانند که اگر ایران دخالت کند و تصمیم بگیرد از رژیم آل سعود چیزی باقی نمی‌ماند ولی ما تنها کمک انسان‌دوستانه می‌کنیم.


وی ادامه داد: کشتی نجات ایران قطعاً به یمن خواهد رسید و قلب تهدیدها را می‌شکافد، ما کشتی نجات را به یمن خواهیم رساند و اجازه بازرسی و یا متوقف کردن این کشتی را به هیچ قدرتی نمی‌دهیم.


نماینده ورامین در مجلس با بیان اینکه ایران دخالت نظامی در یمن ندارد، تصریح کرد: ما در یمن دخالت نمی‌کنیم و اگر دخالت می‌کردیم رژیم عربستان در همان هفته اول محو می‌شد.


نقوی‌حسینی همچنین با بیان اینکه «امروز جهان اسلام از ۲ سو تحت محاصره و جنایت است» خاطرنشان کرد:از یک سو رژیم اسرائیل که با تجاوز به غزه و لبنان جنایت می‌کند و از سوی دیگر رژیم آل سعود که در کنار صهیونیست‌ها گوشه دیگری از جهان اسلام را هدف قرار داده است.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه «آل سعود امروز در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و علیه ملت‌های مسلمان جنایت می‌کند»، گفت: مردم یمن با انواع گلوله‌های غیرمتعارف روبرو هستند و خانه آنان ویران شده و‌ آب و غذای آنان قطع شده است. وجدان جهانی باید پاسخگو باشد که چرا ملت یمن باید به خاک و خون کشیده شود.


این نماینده مردم در مجلس، افزود: ملت یمن در سال‌های قبل به مرور دست به دست هم دادند تا حکومتی مستقل بر سر کار بیاورند و این بزرگترین گناه مردم یمن از نگاه رژیم آل سعود است که نمی‌خواهند بیگانگان برای آنان تعیین تکلیف کنند.


نقوی حسینی یادآور شد: در گذشته یک حرکت انقلابی وحدت‌بخش در یمن صورت گرفت و این مسأله به آل سعود و دولت آمریکا که خود را کدخدای جهان می‌داند برخورد و در ادامه حرکت آمریکا و هم‌پیمانانش و آل سعود به عنوان یک مثلث جنایتکار در برابر حرکت ملی یمن شکل گرفت.


وی افزود: رژیم آل سعود در این تهاجم از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها برای کشتار مردم یمن استفاده می‌کند و امروز سلاح‌هایی در یمن به کار گرفته می‌شود که برای اولین بار است در یک جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.


نماینده ورامین در مجلس با اشاره به خسارت ها و تلفات حمله عربستان به یمن، بیان کرد: تا به امروز بیش از 900 مکان عمومی در یمن با خاک یکسان شده است. مکان‌های عمومی بمباران شده توسط آل‌سعود مکان‌هایی است که آب شرب، برق و خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند و امروز با نبود این امکانات یک فاجعه انسانی در یمن در حال رخ دادن است.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه با انتقاد از عملکرد سازمان‌های بین‌المللی در مقابل تجاوزات وحشیانه آل سعود به مردم یمن، گفت: ای جامعه جهانی، ای نهادهای بین المللی که برای اعدام یک قاچاقچی و قاتل علیه کشورها بیانیه صادر می‌کنید؛ ای شورای امنیت سازمان ملل که برای تجاوز به کشورها مجوز صادر می‌کنید، امروز کجا هستید؟


وی ادامه داد: رژیم آل سعود در حیات خلوت خود شاهد یک حرکت انقلابی به نام انصارالله است؛ این رژیم که یک حکومت مرتجع و عقب‌مانده است و هیچ یک از حقوق ملت خود را رعایت نمی‌کند قطعاً نمی‌تواند یک حکومت مردم‌سالار دینی را در کنار خود تحمل کند.


نقوی حسینی، افزود: آل سعود می‌داند که اگر مردم یمن بتوانند یک حکومت مردم سالار را در کشور خود مستقر کنند پایه‌های حکومت آنها فرو خواهد ریخت و در این صهیونیست‌ها نیز پشت آل سعود ایستاده‌اند چون آنها نیز از ایران و حکومت مردم‌سالار دینی ضربه خورده‌اند و دیگر اجازه نمی‌دهند زیر دست حکومت دست‌نشانده آنها دوباره چنین اتفاقی رخ دهد.








ای جامعه جهانی، ای نهادهای بین المللی که برای اعدام یک قاچاقچی و قاتل علیه کشورها بیانیه صادر می‌کنید؛ ای شورای امنیت سازمان ملل که برای تجاوز به کشورها مجوز صادر می‌کنید، امروز کجا هستید؟

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، با تاکید بر اینکه با پایان تجاوزات آل سعود باید بستر کمک رسانی به مردم یمن از سوی نهادهای بشردوستانه فراهم شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی معتقد است نهادهای حقوقی و کانون‌های حقوق‌دان باید بر روی میزان، خسارت و جنایات رژیم سعودی در یمن کار و میزان آن را ارزیابی کنند تا در این صورت زمینه محاکمه رژیم آل سعود به عنوان جنایتکار جنگی فراهم شود.


وی با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه عراق و سرنوشت صدام، یادآور شد: در جنگ تحمیلی علیه ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به صدام چراغ سبز نشان دادند اما با مقاومت ملت ایران صدام سیلی خورد و آمریکا پس از آن با حمله به عراق صدام را به گور فرستاد؛ سرنوشت آل سعود نیز همین خواهد بود، آنها شما را کمک می‌کنند که به ملت یمن حمله کنید اما فردا آتش آن دامن شما را خواهد گرفت و مفتضح می‌شوید.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه آل سعود جایگاه خود را در جهان اسلام را از دست داده است، گفت: آنها در چشم ملت مسلمان نه خادمین حرمین بلکه خائن حرمین هستند.


سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به تیم مذاکره کننده کشورمان بیان کرد: در مقابل ما دشمن ایستاده و باید چشم خود را باز کنید؛ آنها دشمنانی کینه‌ورز، مزدور با سیاست‌دوگانه و نیت ناپاک هستند و نباید اجازه داد که به عزت و عظمت ملت ایران جسارت شود.


وی افزود: تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات سرداری کند چراکه این ملت را پشت سر خود دارد و ما برای توافق خوب وارد میدان شده‌ایم، در توافق خوب حقوق هسته‌ای ملت ایران و حق تحقیق و توسعه در علوم هسته‌ای باید تماما حفظ شود.


نماینده ورامین در مجلس، اضافه کرد: نماینده مجلس با تاکید بر این که بازرسی‌ها باید تنها در چارچوب آژانس و مقررات بین‌المللی انجام شود، تأکید کرد: تحریم‌ها باید یک جا و بلافاصله بعد از توافق لغو شود و در غیر این صورت ملت ایران اجازه توافق نمی‌دهد.


نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک نماینده مجلس به ملت ایران اطمینان می‌دهم که مجلس شورای اسلامی به دنبال تهیه طرحی جامع است که بتواند از همه حقوق ملت ایران حراست کند و از این رو مجلس اجازه نمی‌دهد توافقی به ضرر ملت ایران اجرا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته