دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همای سعادت از همه نقاط تهران مخاطب دارد

در غرب تهران همای سعادت سالن نمایشی است که امسال وارد عمر دوساله خود می‌شو. این سالن با وجود ترافیک بلوار آیت الله کاشانی از سراسر تهران مخاطب دارد.
کد خبر : 181436


سعید دولتی، مدیر تماشاخانه همای سعادت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی آنا در خصوص مخاطبان این تماشاخانه گفت: با توجه به اینکه «همای سعادت» در غرب تهران و به عنوان اولین تماشاخانه تازه تاسیس است از تمامی نقاط شهر مراجعه‌کننده دارد.


به گفته وی بومی‌ها، افراد محلی و ساکنان دیگر محله‌های تهران برای تماشای فیلم و تئاتر به این تماشاخانه مراجعه می‌کنند.


او در پاسخ به این سوال که این چگونه این تماشاخانه تاز تاسیس توانسته مخاطبان سراسر تهران را جمع کند به تبلیغات اشاره دارد: تبلیغات به صورت تلفیقی انجام می‌شود که تمام مراحل آن بستگی به درخواست اعضا دارد. همچنین ما برای شناسایی این کانون و برای جذب مخاطبان بیشتر از چهره های مطرح، گروه های دانشجویی و بعضا از گروههای حرفه ای تئاتر و تلویزیون کمک می‌گیریم.


سال 1381 مجموعه همای سعادت با مجوز آموزش و تولید کار خود را شروع کرد، اما اجرای تئاتر و تاسیس سالن نمایشیبه 8 دی ماه 1394 برمی‌گردد. یعنی بعد از گذشت 13 سال و صرف 100 میلیون تومان سالن خصوصی همای سعادت با 60 صندلی در بلوار آیت‌الله کاشانی افتتاح شد.


دولتی در خصوص امکانات مجموعه «همای سعادت» با تاکید به اینکه تلاش گروه سازنده بر این بوده است که امکانات حرفه‌ای باشد، گفت: این تماشاخانه علاوه بر 8 لاین نوری به ویدئو پروجکشن، اتاق گریم، اتاق لباس مجهز است.


شورای هنری همای سعادد متشکل از تعدادی هنرمند از جمله مسعود آب‌پرور(نویسنده و کارگردان) و نوید فرح‌مرزی (چهره‌پرداز،طراح صحنه و لباس) است. به گفته دولتی روال کار انتخاب نمایش به تصمیم شورای هنری برمی‌گردد: به این صورت است که شورای هنری با سیاست گذاری کار را مورد بررسی قرار می‌دهد و در مورد اجرایی شدن و یا نشدن آن تصمیم می‌گیرند.


از دیگر فعالیت‌های همای سعادت نمایش فیلم است که بعداز ظهرهای هر پنجشنبه فیلم های روز ایران و جهان را با حضور یکی از عوامل یا هنرمندانی چون مهدی ارجمند، مهدی میامی، حسین ایلی و غیره به نمایش گذاشته می‌شود و راجع به فیلم صحبت و تبادل نظر می‌کنند. کانون فیلم کماکان ادامه دارد. کمدی خوانی از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است. هر شنبه یکی از نمایشنامه های کمدی ایرانی یا خارجی را خوانش می کنند. از سوی دیگر اجراهای صحنه ای هم هر شب برقرار است.



سعید دولتی به همکاری مسئولان فرهنگی برای تاسیس تماشاخانه‌های خصوصی اشاره دارد. این هنرمند تئاتر معتقد است که سالن‌های خصوصی حامی هنرمندان و بازوی اجرایی مرکز هنرهای نمایشی است با این حال او معتقد است: اگر پشتیبانی از این تماشاخانه‌ها وجود نداشته باشد، بدون شک با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند،


علاقمندان برای تماشای نمایش در تماشخانه همای سعادت می‌توانند به آدرس: شهر زیبا، خیابان آیت الله کاشانی، زیرپل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱ مراجعه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته