دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1396 - 11:20

حماس: اظهارات ترامپ در عربستان مردود است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا را در عربستان درباره تروریستی خواندن این جنبش جانبداری کامل از اسرائیل دانست.
کد خبر : 181389

به گزرش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، فوزی برهوم، سخنگوی حماس در پیامی در کاربری فیسبوک خود اظهارات دونالد ترامپ را به‌طور کامل مردود دانست و تاکید کرد که این اظهارات اقدامی برای ضربه زدن به اعتبار ملت فلسطین است و تحریم آشکار علیه مردم و نیز جانبداری کامل از اشغالگران صهیونیستی به شمار می‌رود.


وی تاکید کرد: «حماس یک جنبش آزادی بخش ملی است که به صورت قانونی از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کند.»


برهوم درباره واژه تروریسم گفت: «تروریسم (واقعی) در واقع رژیم اشغالگر قدس است که با پشتیبانی رسمی آمریکا به کشتار دسته جمعی مردم فلسطین دست می‌زند.»


از سوی دیگر مشیر مصری، رهبر برجسته جنبش حماس نیز گفت که این اظهارات ترامپ به معنای همراهی و حمایت واشنگتن از اشغالگران و موافقت مقام‌های کاخ سفید با حاکمیت مجرمانه اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین است.


مصری با بیان اینکه بهتر آن بود که ترامپ از سیاست یک بام و دو هوای خود دست بردارد و از فلسطین‌های بی گناه حمایت کند، تاکید کرد: «سیاستهای آمریکا نمی‌تواند تاریخ را تغییر دهد، همانگونه که قادر نیست تا اشغالگری را علیه ملت فلسطین و با توسل به زور اعمال کند.»


نخستین نشست یک روزه سران کشورهای عربی و آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) با مشارکت دونالد ترامپ در ریاض برگزار شد. ترامپ در سخنرانی در این مراسم مدعی شد که داعش، حزب‌الله و حماس تهدید تروریستی برای منطقه به‌شمار می‌روند و از همه رهبران کشورهای اسلامی خواسته بود تا افراط گرایان را از کشورشان بیرون کنند.


قرار است، ترامپ امروز (دوشنبه) از عربستان راهی سرزمین‌های اشغالی شود و با مقام‌های اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته