دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1396 - 11:23
ادامه اولین تور خارجی رئیس‌جمهوری آمریکا

ایستگاه دوم ترامپ: اسرائیل

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تور خود به خاورمیانه امروز (دوشنبه) در میان تدابیر شدید امنیتی راهی فلسطین و سرزمین‌های اشغالی می‌شود.
کد خبر : 181373

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، دونالد ترامپ که سفرش را به خاورمیانه با دیدار با رهبران عرب حوزه خلیج (فارس) در عربستان آغاز و در نشستی در مقابل آن‌ها سخنرانی کرد، با سفر به اسرائیل و دیدار با رهبران اسرائیلی و فلسطینی خاتمه می‌دهد.


ترامپ دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطینیان را هدف نهایی خود خوانده است، ولی اظهاراتش درباره آنچه باید رخ دهد گنگ و نامفهوم است و تصویر درستی در این زمینه نمی‌دهد.


دونالد ترامپ در نشست ریاض موضوع مبارزه با تروریسم را با رهبران کشورهای عربی و اسلامی بررسی کرد و درباره فلسطین، خواهان اخراج آن‌ها از این سرزمین شد.


وی همچنین امکان دستیابی به توافق میان اسرائیل و فلسطین را میسر خواند.


پیش از سفر ترامپ به اسرائیل حالتی از نگرانی در سرزمین‌های اشغالی درباره اظهارات منسوب به مسئولان دولت آمریکا درباره اسرائیل به‌وجود آمده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در تلاش است تا اظهارات رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا را درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس رد کند، اقدامی که به زیان عملیات صلح است.


در حال حاضر فضایی امنیتی در اسرائیل حاکم است و مسئولان اسرائیلی منتظر سفر ترامپ و دیدار امروزش با نتانیاهو و سپس محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیت لحم که فردا (سه‌شنبه) انجام می‌شود، هستند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته